استاندار کرمانشاه گفت: اشتغالزایی لزوما نیازمند سرمایه گذاریهای بزرگ نیست و بسیاری اوقات میتوان با سرمایه های کوچک برای افراد بسیاری ایجاد اشتغال کرد.
کد خبر: ۴۸۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴ 19 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از واحد خبر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه، دکتر رازانی در نشست ماهانه مدیران ارشد استان و فرمانداران و بخشداران، اظهار داشت: فرمانداران و بخشداران 4 وظیفه اساسی را عهده دار هستند که باید در انجام آن ها کوشا باشند.

استاندار کرمانشاه حفظ امنیت و آرامش را یکی از مهمترین این اولویتها معرفی کرد و گفت: مردم برای زندگی بهتر نیازمند امنیت و آرامش هستند و این فضا باید برای آنها مهیا شود. همچنین یک فضای امن و مناسب برای ادامه فعالیت مجموعه های اداری و سرمایه گذاران باید فراهم باشد.  

این مقام عالی استان ایجاد رونق اقتصادی و اشتغالزایی را وظیفه مهم دیگر فرمانداران و بخشداران دانست و گفت: امروز اقتصاد و اشتغال اولویت اصلی استان است و بهبود در این حوزه از طریق جذب سرمایه گذاران توانمند و خلاق حاصل می شود.

وی با تاکید ار این نکته که اشتغالزایی لزوما نیازمند سرمایه گذاری های بزرگ نیست در ادامه اظهار داشت: خیلی وقتها میتوان با سرمایه های کوچک ایجاد اشتغال کرد. بانویی از اهالی روستای میوان پاوه یک تعاونی گیوه بافی برپا کرده که در قالب آن برای 35 بانوی ساکن این روستای 35 خانواری ایجاد اشتغال کرده است.

دکتر رازانی افزود: در روستای ساتیاری، یک تعاونی تولید نان سنتی ایجاد شده که نان های تولیدی آن به کرمانشاه، تهران و حتی کشورهای اروپایی صادر می شود. بانوانی که در این واحد مشغول به کار هستند با 4 ساعت کار روزانه از یک درآمد مناسب برخوردار شده اند. همچنین در این روستا یک کارآفرین با کمک میراث فرهنگی و گردشگری، تعدادی واحد بوم گردی با امکانات مناسب ایجاد کرده که مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

 استاندار کرمانشاه با تاکید بر این نکته که اشتغال از طریق حمایت از این حوزه ها ایجاد می شود، در ادامه اظهار داشت: برخی شهرستانها پتانسیلهای خوبی در زمینه فرش بافی، گلیم بافی، تولید ابزار آلات موسیقی، چاقوسازی و ... دارند و در این راستا  باید با توجه به پتانسیل های هر شهرستان، یک یا چند رشته اشتغال زا تعریف کرد و از آنها با جدیت حمایت نمود.

این مقام عالی استان افزود: به عنوان نمونه، زنبورداری در پاوه از قدمت بسیاری برخوردار است. چندی پیش عسل عرضه شده توسط یک زنبوردار اهل این منطقه در نمایشگاه تهران، مورد توجه یک گروه خارجی قرار می گیرد. آن ها پس از آزمایش اولیه، خواهان خرید عمده این عسل با قیمت 200 دلار می شوند. در حالیکه قیمت عرضه شده این محصول در نمایشگاه تنها 150 هزار تومان بوده است. 

وی در دنباله سخنانش مدیریت و کنترل خدمات رسانی مناسب در سطح شهرستان ها را دیگر وظیفه مهم فرمانداران و بخشداران دانست و گفت: کنترل مستمر و دائمی تمامی خدمات جاری که دستگاهها در حوزه های مختلف باید به مردم ارایه دهند و همچنین تأمین مایحتاج عمومی مردم، از وظایف مهمی است که باید با دقت دنبال انجام شود. 

دکتر رازانی بیان کرد: عمران و آبادانی حوزه چهارم است که شامل راه سازی، مدرسه سازی، آب رسانی و گازرسانی میشود و در دوران دولت تدبیر و امید خدمات درخشانی در این حوزه صورت گرفته است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار