مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: بلوطها در همه دوران ها برادران ما و سایه گستر روزگار تنهایی، خوشحالی و روزگار دلتنگی مردمان این سرزمین بوده اند.
کد خبر: ۴۷۹۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱ 17 August 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک رضا موزونی گفت: احترام به محیط زیست باید در دوران کودکی در کودکان نهادینه شود و کانون در سال گذشته به تنهایی این همایش را کلید زد و اکنون شاهد رسیدن  حدود  1500 اثر در هشت رشته هنری و ادبی هستیم .

وی افزود : وظیفه ذاتی و سازمانی کانون پرداختن به موضوع بلوط نیست اما هیچ موضوع اجتماعی هم نمی تواند بی ربط با بچه ها باشد و به همین منظور ما در قالب یک همایش توسط  بچه ها به یاری معنوی بلوطها شتافتیم.

مدیر کانون کرمانشاه پیشنهاد داد که یک میدان یا خیابان در شهر کرمانشاه یا یکی از شهرستانها به نام بلوط نامگذاری شود .

موزونی گفت :بلوطها بخشی از هویت جغرافیایی ما هستند و برای نجات آنها، همه ی تریبونها باید بکار بیفتند .

وی اظهار کرد: پیدا شدن انبوه ذغال بلوط در هر خانه ای باید مایه سرشکستگی و کاهش منزلت اجتماعی باشد.

وی افزود: اکنون لازم است که نهادهای مرتبط بحث آموزش های تخصصی لازم اطفاء حریق را به علاقه مندان جدی بگیرند ،چرا که خیلی از مردمی که برای خاموش کردن آتش می آیند نه ابزار لازم را دارند و نه آموزش خاصی را دیده اند و همین باعث خستگی آنها شده و کارایی آنا نیز به شدت کاهش می یابد .

وی گفت: امسال تندیس بلوط را نتوانستیم به گروهی یا شخص خاصی هدیه کنیم در حالی که می دانستیم انجمنها و افراد دلسوزی در زمینه کاشتن بلوط و خاموش کردن آتش نقش جدی داشته اند اما امیدواریم با کمک استانداری و نهادهای مربوط این تندیس توسط عالی ترین مقام اجرایی استان یعنی استاندار به تلاشگران عرصه محیط زیست. اهدا می شود
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار