رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اظهار کرد: رسیدن "قطار" به کرمانشاه، نوید تحول در صادرات محصولات کشاورزی از این استان را می دهد.
کد خبر: ۴۷۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵ 15 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،خسرو شهبازی ، متصل شدن کرمانشاه به شبکه ریلی کشور را سرمنشا تحول در بخش‌های مختلف عنوان  و ابراز امیدواری کرد: این اتفاق بتواند به ویژه میزان حمل و نقل محصولات کشاورزی از این استان به دیگر استان ها را دگرگون کند.

شهبازی با اشاره به اینکه رسیدن قطار به کرمانشاه ظرفیت صادرات محصولات کشاورزی این استان را دو تا سه برابر خواهد کرد، افزود: رسیدن قطار به کرمانشاه با توجه به حجیم بودن محصولات کشاورزی و هزینه بر بودن حمل و نقل و جابجایی این محصولات، موجب حمل و نقل ارزانتر محصولات کشاورزی خواهد شد.

 شهبازی تصریح کرد: عمده محصولات کشاورزی از ذرت، نخود، گندم گرفته  تا گوجه فرنگی و دیگر محصولات حجیم بوده و استفاده از روش حمل و نقل ریلی برای حمل و نقل این محصولات به صرفه‌تر و ارزان قیمت‌تر از  سایر روش های حمل خواهد بود و این مسئله خواهد توانست توان رقابتی محصولات کشاورزی تولیدی یا ارسالی از این استان برای صادرات را بالا ببرد.
 
وی سپس با اشاره به در برنامه بودن رسیدن راه آهن استان کرمانشاه به مرز خسروی، اضافه کرد: در این صورت امکان صادرات محصولات کشاورزی از استان کرمانشاه به کشورهای اروپایی هم فراهم خواهد شد که این اتفاق می‌تواند نوید بخش تحول در صادرات محصولات کشاورزی از استان کرمانشاه باشد.

شهبازی با اشاره به اینکه سالانه حدود یک میلیون تن انواع مختلف محصولات کشاورزی از مرز رسمی پرویزخان  به کشور عراق صادر می‌شود، اضافه کرد: این ظرفیت در استان وجود دارد که میزان صادرات محصولات کشاورزی به دو تا سه میلیون تن در سال برسد.

این مسئول با بیان اینکه هم اکنون صادرات محصولات کشاورزی از استان کرمانشاه تنها به اقلیم کردی کشور عراق انجام می‌شود، اضافه کرد: سیستم حمل و نقل ریلی می تواند امکان صادرات محصولات کشاورزی ازاین استان به همه دنیا را فراهم کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار