معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از برخورد جدی و ضربتی با برنج‌کاری در بیستون خبر داد.
کد خبر: ۴۷۸۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹ 15 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،محمودرضا شهلایی ، با اشاره به تهدید کشت برنج برای منابع آبی استان کرمانشاه، گفت: یکی از مناطقی که برنج کاری وسیع در آن انجام شده بیستون است که حدود 200 هکتار از اراضی این منطقه زیر کشت برنج رفته است.

وی ادامه داد: از گذشته تذکر در خصوص کشت برنج داده شده بود، اما متاسفانه این کشت انجام شده و اکنون تصمیم برای برخورد با برنج کاری در بیستون جدی و ضربتی است.

به گفته این مسئول، قرار است با همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله فرمانداری، جهاد کشاورزی، دستگاه قضایی و ... با افراد متخلف برخورد و تجهیزات و ادوات غیرمجاز آنها جمع شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه یادآوری کرد: به علاوه خسارتی که افراد متخلف از طریق کشت برنج به منابع آب وارد کرده اند، محاسبه و با همکاری دستگاه قضایی از آنها اخذ خواهد شد.

شهلایی با اشاره به اینکه کشتی که اکنون انجام شده در مراحل نهایی است، خاطرنشان کرد: هشدار جدی داده شده که کشت جدید به هیچ عنوان انجام نشود.

وی صحنه را منطقه دیگری دانست که در آن کشت برنج با وسعت بیشتر و به اندازه حدود سه برابر بیستون انجام شده و برخورد با کشت برنج در این شهرستان هم در دستور کار است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه برنج را محصولی بسیار پرمصرف دانست که منابع آبی را تهدید می‌کند و فقط در استان‌هایی مانند گیلان و مازندران که بارش زیادی دارند، اجازه کشت دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار