کیومرث رحمتی پور در گفتگو با تابناک:
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گفت:یک میلیارد و ۶۲ میلیون ریال اعتبار به ارتقای شاخص های بهداشتی و تامین آب آشامیدنی سالم برای خانوارهای تحت حمایت ساکن در مناطق مرزی و محروم استان کرمانشاه اختصاص یافته است.
کد خبر: ۴۷۸۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ 15 August 2017
 کیومرث رحمتی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک افزود:بسیاری از خانوارهای ساکن در مناطق محروم استان به آب شرب سالم دسترسی ندارند .

وی خاطر نشان کرد:بیش از ۱۴ هزار خانوار در مناطق روستایی و کم برخوردار استان با ضرایب محرومیت  ۷،۶ و ۸ سکونت دارند،و هم اکنون یک میلیارد و ۶۲ میلیون ریال اعتبار به ارتقای شاخص های بهداشتی و تامین آب آشامیدنی سالم برای خانوارهای تحت حمایت ساکن در مناطق مرزی و محروم استان کرمانشاه اختصاص یافته است.

رحمتی پور تصریح کرد: مقرر شده با این رقم اعتبار ۸۸۵ منبع ذخیره آب در ماه جاری برای خانوارهای محروم ساکن در مناطق مرزی استان کرمانشاه خریداری شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با اشاره به اینکه هریک از این منابع ظرفیت ذخیره ۲۰۰ لیتر آب را داراست و به هر خانوار نیازمند یک منبع اعطا می شود، ادامه داد: این منابع از نوع پلی اتیلن و سه لایه بوده که علاوه بر مقاومت در مقابل سرما و گرما از نظر بهداشتی نیز ضد جلبک بوده و می‌تواند جهت تأمین آب آشامیدنی سالم در مناطق محروم و مرزی استان تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی تاکید کرد: اعتبار خرید منابع ذخیره آب برای مناطق محروم از منابع امداد و اعتبار ارتقای شاخص های بهداشتی تامین شده که امید می رود تمامی روستاهای محروم و مرزی استان با کمک خیران نیکوکار از منابع آب آشامیدنی سالم برخوردار شوند.

لازم بذکر است ، پیش از این در هفته وحدت سال ۹۵ نیز ۶۳۰ میلیون ریال اعتبار به منظور خرید ۶۵۴ منبع ذخیره آب برای خانوارهای محروم مناطق مرزی استان کرمانشاه تخصیص داده شده بود.

گفتگو از صفورا دانایی فرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار