مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: این استان نزدیک به 10 درصد ظرفیت ذخیره سازی گندم کشور را در اختیار دارد.
کد خبر: ۴۷۷۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶ 14 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،مظفر رحیمی ، اظهار کرد: استان کرمانشاه ظرفیت ذخیره یک میلیون و 270 هزار تن گندم را در اختیار دارد.

 رحیمی تعداد سیلوهای ذخیره گندم استان را 45 سیلو عنوان کرد و افزود: 38 سیلوی ذخیره گندم با ظرفیت ذخیره‌سازی 880 هزار تن به بخش خصوصی تعلق دارد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه اضافه کرد: سیلوهای بخش خصوصی در کنار سیلوهای دولتی نقش مهمی در ذخیره سازی و نگهداری گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بر عهده دارند.

رحیمی تعداد سیلوهای بخش دولتی را نیز هفت مرکز با ظرفیت بین 320 تا 350 هزار تن عنوان کرد.

رحیمی در ادامه اشاره ای هم به خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان داشت و اظهار کرد: تاکنون بیش از 630 هزار تن گندم از گندمکاران استان خریداری شده است.

رحیمی با بیان اینکه هنوز کار خرید گندم از شهرستان‌های سردسیر استان باقی مانده، افزود: کار خرید گندم از گندمکاران در مراکز خرید تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

رحیمی ارزش کل گندم خریداری شده از گندمکاران استان کرمانشاه در سال زراعی جاری تاکنون را 821 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون 191 میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده و پرداخت مابقی مطالبات نیز در دست اقدام است.

رحیمی افزود: امسال 70 مرکز کار خرید گندم از گندمکاران استان را بر عهده داشتند.



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار