امام جمعه کرمانشاه گفت: اقتصاد مقاومتی تنها نسخه‌ای است که مسئولان باید به آن عمل کنند زیرا فرهنگ اقتصاد مقاومتی تحریم‌های دشمنان را بی‌اثر می‌کند.
کد خبر: ۴۷۶۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ 12 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه تقوا ذخیره معاد است اظهار داشت: مقام معظم رهبری به دولت جدید در مورد مسئله معیشت مردم و تعامل و رفت و آمد با دنیا توصیه‌هایی داشتند تا وسعتی در زندگی و معیشت مردم توسط دولت ایجاد شود.

خطیب جمعه کرمانشاه با بیان اینکه ایران ثروتمند روی زر نشسته است بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند این ثروت باید مدیریت شود و اگر کارها مدیریت شود ما هیچ کم و کسری نداریم و در این بی‌نیازی مدیریت نقش اساسی را بر عهده دارد تا با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کشور را بی‌نیاز کند.

علما با اشاره به 21 خرداد و روز حمایت از صنایع کوچک و متوسط خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند بارها گفته‌ام چند صد هزار صنایع کوچک و متوسطی که داریم باید رونق پیدا کنند زیرا اگر همین صنایع کوچک و متوسط و صنایع دستی اگر در قالب اقتصاد مقاومتی قرار بگیرد بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکلات از ناحیه مدیریت است نه از ناحیه تحریم تأکید کرد: در تمام استان‌ها صنایع کوچک و متوسط و صنایع دستی وجود دارد که با مدیریت صحیح و رونق آنها می‌توان به بسیاری از مشکلات فائق آمد و در قبال مشکلات نباید همه چیز را به گردن تحریم‌ها انداخت زیرا مدیریت منابع داخلی در برابر تحریم تاثیرگذار است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری به دولت برای تعامل با دنیا گفت: باید با دنیا رفت و آمد داشت مگر با سلطه‌گرهایی که می‌خواهند بر ما سلطه کنند که باید در مقابل سلطه‌گران ایستادگی کرد.

علما با بیان اینکه انقلاب اسلامی متعلق به مستضعفان است بیان کرد: مقام معظم رهبری به دولت جانبداری از محرومان را تذکر و توجه ‌داده‌اند زیرا انقلاب متعلق به مستضعفان است که این سخن امام راحل(ره) مبنی بر تعلق انقلاب به مستضعفان هیچگاه کهنه نمی‌شد زیرا ضعفا از صدر اسلام تا به امروز پای کار انقلاب و اسلام هستند.

خطیب جمعه کرمانشاه اسلام، توکل به خدا و حفظ و تقویت وحدت را از دیگر توصیه‌های مقام معظم رهبری برشمرد و افزود: تمام این کارها برای این بود که اسلام زنده بماند و این‌ کلمه اسلام است که هشت سال در برابر 70 کشور ایستاد که دشمن به‌دنبال کمرنگ کردن مظاهر و حقایق اسلام و استعمار نخستین کاری که می‌کند گرفتن اعتقادات است همان طور که رضاخان برای کشف حجاب به‌دستور بیگانگان اقدام کرد.

علما با تأکید بر تقویت وحدت و عزت ملی مردم و خودداری از ایجاد دو دستگی در ملت گفت: صراحت در بزرگداشت ارزش‌های انقلاب تذکر دیگر مقام معظم رهبری است تا به مرور زمان ارزش‌های انقلاب کمرنگ نشود و اگر اسلام کمرنگ شود همه چیز رنگ می‌بازد و برای موفقیت باید فهم امام و رهبری نسبت به اسلام را دنبال کرد.

امام جمعه کرمانشاه با مناسبت 23 مرداد و پیروزی قهرمانانه حزب‌الله لبنان بر ارتش تا دندان مسلح صهیونیستها اشاره کرد و افزود: یک عده جوانهای بسیجی و موحد توانستند اسراییل را به زانو در آورند که منشا قدرت آنها تربیت دینی و اسلامی است و امروز نیز آمریکا از حشد‌الشعبی عراق که مثل بسیجیان خودمان هستند به‌دلیل قدرت برتر آنها می‌ترسد و خواستار خلع سلاح آنها است.

علما با بیان اینکه توکل به خداوند روح همه کارها است به مناسبتهای 25 ماه ذیقعده و روز زیارت مخصوص امام رضا(ع)، 26 مرداد و سالروز حماسه خونین توام با استقامت و ایستادگی مردم پاوه در برابر دشمنان و سالروز بازگشت افتخارآمیز اسرا و آزادگان که در مدت اسارت خود سفیر نظام جمهوری اسلامی بودند اشاره کرد.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار