معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با وجود تولید مرغ مازاد بر مصرف در استان کرمانشاه زیرساخت لازم در کشتارگاه‌ها جهت صادرات وجود ندارد.
کد خبر: ۴۷۶۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ 12 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،بهرام خانی با اشاره به اینکه سالانه 12 هزار تن مرغ مازاد بر مصرف در استان کرمانشاه تولید می‌شود اظهار داشت: اکنون 9 کشتارگاه با مجموع ظرفیت کشتار 705 هزار تن در سال در استان کرمانشاه فعال است و مابقی کشتارگاههای غیرفعال به طور عمده دارای مشکل مدیریتی هستند.

وی با بیان اینکه تولید مرغ استان بیش از نیاز استان است عنوان کرد: مجموع تولید کشتارگاههای مرغ استان در سال 64 هزار تن است در حالی که میزان مصرف سالیانه در استان 52 هزار تن است.

خانی با اشاره به تجهیز یکی از کشتارگاههای استان به خط صفر دو گفت: با تجهیز این کشتارگاه به خط صفر دو زیرساخت لازم برای صادرات مرغ از استان فراهم می‌شود و برنامه‌ریزی برای تجهیز یک کشتارگاه دیگر نیز به خط صفر دو در شهرستان صحنه انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از مازاد تولید 12 هزار تن مرغ در هر سال خبر داد و بیان کرد: با راه‌اندازی کشتارگاه مجهز به خط صفر دو واقع در شهرستان صحنه می‌توان مرغ مازاد استان را صادر و از کاهش قیمت مرغ جلوگیری کرد.

وی فراهم شدن بستر صادرات مرغ از استان کرمانشاه را زمینه‌ای برای جلوگیری از کاهش قیمت مرغ دانست و خاطرنشان کرد: در صورت راه‌اندازی کشتارگاه مجهز به خط صفر دو می‌توان مرغ مازاد تولیدی را به کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان صادر کرد
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار