فرماندار کنگاور گفت: شهید آیت الله بهاالدین محمدی عراقی نتیجه تربیت دینی و اسلامی است و خاندان عراقی سلسله ای تاثیرگذار در تحولات دینی، سیاسی، اجتماعی و انقلاب اسلامی این شهرستان و استان کرمانشاه بشمار می روند.
کد خبر: ۴۷۶۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 12 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی فرمانداری کنگاور،علیرضا ایزدی  در مراسم روز ملی کنگاور و سالروز شهادت آیت الله بهاالدین محمدی عراقی در بوستان کوهستان این شهرستان افزود: شهرستان کنگاور با پیشینه بسیار قدیمی و ریشه دار در زمینه دیانت و فقاهت در حوزه های تعهد شناسی و حضور در میادین ایثارگری در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پیشتاز بوده و هم اکنون نیز در فضای ایثارگری با تقدیم 420 شهید، جایگاه خاصی در کشور دارد.

وی اظهار کرد: بزرگی و عظمت شهید آیت الله محمدی عراقی نباید مانع از دیدن عظمت و بزرگی خاندان عراقی شود زیرا امروز وقتی که تاریخ کنگاور را در دوران معاصر بررسی می کنیم یکی از سلسله هایی که در تحولات دینی، سیاسی، اجتماعی و انقلابی اثرگذار بوده، شخص حاج آقا بزرگ عراقی و خاندان عراقی است.

وی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در سفر به کنگاور در خصوص این شهرستان تصریح کرد: 'کنگاور منزلگاه عاشقان حسینی در طول سال ها و قرن های متمادی ست'.

فرماندار کنگاور در پایان با بیان اینکه تمام رفتار و گفتار ما باید تربیتی باشد، تصریح کرد: همه می توانند با داشتن چهار عنصر وجودی همبستگی، پیوستگی، دلبستگی (عشق) و شایستگی مسیر جامعه برای رسیدن به توسعه پایدار را بسازند.

بیستم مرداد ماه بخاطر شهادت آیت الله بهاءالدین محمدی عراقی در بیستم تیر ماه سال 1360 روز ملی شهرستان کنگاور نامگذاری شده است. 

شهید محمدی عراقی در شامگاه 20 مرداد 1360 پس از نماز مغرب و عشاء به هنگام بازگشت از مسجد اعتمادی کرمانشاه در حالی که پدر و 2 محافظش همراه او بودند، هدف ترور منافقین قرار گرفت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار