مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت:قرآن بهترین سرمایه برای انسان‌ها است و استان سرمایه های زیاد و قاریان خوبی دارد.
کد خبر: ۴۷۶۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 12 August 2017
به گزارش خبرنگارخبرگزاری تابناک ، آیت عباسیان امروز در اختتامیه مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم در استان کرمانشاه که در محل مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد، افزود:  حافظانی ارزشمندی که در استان هستند باید تقویت شوند و اگر به آنها توجه شود و تقویت شوند ظرفیت حضور در عرصه بین المللی را دارند اما متاسفانه کلاس های تخصصی کمی  برای آنها در استان وجود دارد یا اصلا وجود ندارند.

وی خاطر نشان کرد:هم‌اکنون در استان ۱۴ شعبه طرح تربیت حافظان و موسسات میراث ماندگار داریم که ۱۲ هزار نفر در کلاس های حفظ ما وجود دارند .

عباسیان تصریح کرد: امسال حفظ مجازی را راه اندازی شد و بیش از ۷۰۰ نفر در منزل حضور و تلفنی بحث حفظ را به کمک اساتید و تماس اساتید دنبال می کنند و مربیان در روز با آنها تماس می گیرند و حفظ آنها را تقویت می کنند.

وی اظهار داشت: امسال ۳۰۰ مربی را نیز از استان به قم اعزام کردیم و در قم آموزش دیده اند و سرمایه استان هستند.

مدیرکل  اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: امسال برای اولین بار ۱۴ کرسی تفسیر در استان راه اندازی شدو مرکز تربیت حافظان در زندان تاسیس شد و ۶۰۰ نفر در زندان در این طرح حضور و برکات زیادی را هم در زندان داشته است.

وی ابزار داشت: ۸ هزار و ۸۰۰ نفر از استان در آزمون مربیان طرح تربیت قرآن حضور دارند که در این زمینه رتبه اول کشور را داشتیم و بیشتر این زحمات به عهده جامعه قرآنی استان بوده است و ما تنها کار تنظیم آن را به عهده داشته و از هیچ حمایتی در جهت بهتر برگزار کردن کلاس ها دریغ نکرده و نمی کنیم.

عباسیان تاکید کرد: هر چقدر روی قرآن سرمایه گذاری کنیم کم است و بسیاری از معضلات جامعه  را می توان از طریق قرآن حل کرد و بهترین سند برای زندگی مردم همانگونه که خدواند فرمود قرآن کریم است.

لازم به ذکر است؛ در ادامه این مراسم  از خانواده های شهدای مدافع حرم استان از جمله شهید «مهدی نوروزی»، مادر شهید «حمزه کاظمی»، همسر شهید «قارلقی»، همسر شهید «رضا عباسی»، همسر شهید «خیرالله احدی فر»، همسر شهید «ستار عباسی»، همسر شهید «فریدون احمدی» و...تجلیل و تقدیر به عمل آمد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار