اجلاس سالانه مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس، با تجلیل از ۷۶ خیر سلامت برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۶۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 11 August 2017
تابناک فارس به نقل از صداو سیما:در پانزدهمین اجلاس سالانه مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس، هدیه ارسالی از سوی رهبر معظم انقلاب به رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اهدا شد.
این هدیه، به پاس تلاش دکتر ایمانیه برای برطرف کردن مشکلات بهداشتی درمانی مناطق محروم استان فارس، به ویژه مناطق محروم شهرستان لامرد و با پیگیری جمعی از بانوان این شهرستان، از سوی رهبر معظم انقلاب به رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اهدا شد.
مدیرعامل مجمع خیران سلامت استان فارس گفت: خیران سلامت استان فارس پارسال ۵۳ میلیارد تومان به عرصه سلامت کمک کردند و برای پرداخت ۱۰۳ میلیارد تومان کمک هم تفاهم نامه منعقد کردند.
دبیرکل مجمع خیرین تامین سلامت کشور هم گفت: مجمع خیرین تامین سلامت از سال ۱۳۸۵ بیش از پنج هزار میلیارد تومان جمع آوری کرده است که سال ۱۳۹۵ این کمک‌ها در کشور بیش از هزار میلیارد و در استان فارس افزون بر ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.
حسینعلی شهریاری با بیان این که نخستین مجمع خیرین تامین سلامت کشور در فارس راه اندازی شد؛ به سابقه حدود ۱۵ ساله این مجمع اشاره کرد و افزود: در بازدید از بیمارستان کوثر شیراز و چند بیمارستان خیرساز دیگر استان فارس، بالا بودن سطح استاندارد، خدمات و امکانات انجام عمل‌ها جراحی فوق تخصصی کاملا مشهود بود.
وی برنامه ریزی و استفاده از حضور بانوان نیکوکار و ایرانیان مقیم خارج از کشور در عرصه سلامت را از برنامه‌های آتی این مجمع بیان کرد و گفت: بسیاری از نیکوکاران ایرانی خارج از کشور علاقمند بازگشت به کشور و انجام کارهای نیک هستند که در این زمینه استان فارس، موفق بوده است و باید از تجربه‌های این استان بهره‌مند شد.
دبیرکل مجمع خیرین تامین سلامت کشور خواستار تسهیل بروکراسی طرح‌های خیرساز، معافیت مالیات بر ارزش افزوده این طرح‌ها و تعیین تعرفه‌های ویژه مراکز خیرساز شد.
رییس هیات امنای مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس هم در این اجلاس، با گرامی داشت یاد مرحوم "سید رضا نیری" دبیرکل فقید مجمع خیران سلامت کشور گفت: امروز چهلمین روز درگذشت اوست، فردی که پیشکسوت عرصه سلامت و یک چهره شناخته شده در مسیر خدمت به ویژه نسبت به قشر محروم و نیازمند جامعه بود.
آیت اله "سید علی اصغر دستغیب" گفت: نباید تن‌ها از گذشتگان تکریم کرد بلکه باید طبق تاکید خداوند متعال، از کسی که کار نیکو می‌کنند در زمان حیاتشان قدردانی و از همه کسانی که در عرصه تامین سلامت در استان فارس و سراسر کشور تلاش می‌کنند، به صورت ویژه تجلیل کرد.
رییس هیات امنای مجمع خیرین تامین سلامت فارس با تقدیر از دکتر "ایمانیه" رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، که در سال‌های گذشته، کوچکترین وقفه‌ای در تامین سلامت استان فارس نداشته، از خداوند توفیق بیشتر او را خواستار شد.
او همچنین از تلاش‌های دکتر "تابنده" رییس هیات مدیره مجمع خیرین تامین سلامت فارس و دکتر "رامجردی" مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس و صدا و سیمای فارس و رسانه‌ها برای ترویج کار خیر و معرفی اقدامات مجمع خیرین تامین سلامت، تقدیر کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و نایب رییس هیات مدیره مجمع خیرین تامین سلامت فارس با اشاره به اهمیت سلامت بانوان، از در حال ساخت بودن بیمارستان ویژه بانوان در شیراز خبر داد و افزود: امیدواریم بیمارستان بانوان زودتر به نتیجه برسد و در حوزه‌های دیگر مرتبط با سلامت بانوان فعالیت شود.
وی، با اشاره به پروژه‌های ناتمام، از نیکوکاران خواست تا برای تکمیل طرح‌های درمانی و مجتمع‌های خوابگاهی همکاری کنند.
محمدهادی ایمانیه، از همکاری و تلاش‌های مدیرکل صدا و سیمای استان فارس و حمایت این سازمان از ترویج حضور نیکوکاران در حوزه سلامت، همکاری سازمان اوقاف با حوزه سلامت و همکاری دیگر سازمان ها، رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها با حوزه سلامت قدردانی کرد.
او در پایان، با قدردانی از دکتر "شریف" رییس بنیاد نخبگان استان فارس، از تشکیل مجمع خیرین نخبه پرور در استان فارس خبر داد و اظهار امیدواری کرد: سال آینده گزارش مجمع خیرین نخبه پرور، افتخاری را به افتخارات استان فارس اضافه کند.
در ادامه این اجلاس، از مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس و ۶ مدیر و تلاشگر عرصه خیران سلامت استان، به دلیل نقش آن‌ها در ترغیب خیران در زمینه کمک به عرصه سلامت در سال ۱۳۹۵ تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار