رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه از نحوه عودت مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان استان انتقاد کرد.
کد خبر: ۴۷۶۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳ 10 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،  کیوان کاشفی در جلسه شورای گفت و گوی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، به ماده ۳۴ قانون رفع موانع تولید اشاره و از نحوه عودت مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان در استان انتقاد کرد و افزود: نحوه این عودت دادن ها در استان رضایت بخش نیست.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه اضافه کرد: مالیات بر ارزش افزوده زمان خرید باید پرداخت و سازمان امور مالیاتی موظف به عودت این پرداخت ها به صادرکنندگان است که این پرداخت ها یا به نحو مطلوب انجام نمی شود و یا بعضا اصلا پرداخت نمی شود.

کاشفی تصریح کرد: بر اساس مصوبه مجلس این پرداخت ها باید ظرف یک ماه عودت داده شود.وی در ادامه با انتقاد از طولانی بودن روند ثبت شرکت ها خواستار تسهیل این امر شد.

سهل کردن فرآیند  ثبت شرکت ها، تسهیل افتتاح حساب، افزایش مهلت صدور گواهی سو پیشینه، کاهش مراجعه دستگاه ها به واحدهای تولیدی به بهانه های مختلف و .‌‌.. از دیگر خواسته های کاشفی برای تسهیل فعالیت شرکتها بود.

کاشفی با اشاره به کمتر بودن مشکلات شرکت های با ثبت حقوقی تصریح کرد: به دلیل مشکلات کمتر این دسته از شرکت ها در سه سال گذشته بیش از ۳۵ درصد شرکت ها از ثبت حقیقی به سمت حقوقی رفته اند.

کاشفی سپس با اشاره به درخواست احداث درمانگاه در شرکت شهرک های صنعتی کرمانشاه در جلسات گذشته اظهار کرد: پس از بررسی های انجام گرفته دانشگاه علوم پزشکی استفاده از نزدیکترین درمانگاه در سه کیلومتری  این محل و یا ساخت درمانگاه توسط تامین اجتماعی به جهت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بودن اکثر افراد  حاضر در شرکت شهرک های صنعتی را برای تحقق این خواسته پیشنهاد کرد که این مسئله در دست پیگری است.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار