فرماندار قصرشیرین گفت: اردوگاه اسکان موقت برای خدمات دهی به زائران حسینی در ایام اربعین امسال با ظرفیت ۶۰۰۰ نفر در مرز رسمی خسروی در دست ساخت است.
کد خبر: ۴۷۴۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱ 08 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،فرامرز اکبری با اشاره به پیش‌بینی تمهیدات برای افزایش زیرساختهای لازم در جهت رفاه حال زائران اربعین حسینی اظهار داشت: اردوگاه 
اسکان موقت برای خدمات دهی به زائران حسینی در ایام اربعین امسال با ظرفیت 6000 نفر در مرز رسمی خسروی در دست ساخت است.

فرماندار قصرشیرین با اشاره به اینکه امسال بیش از 500 هزار زائر اربعین حسینی از مرز رسمی خسروی عازم عتبات عالیات خواهند شد گفت: این مکان با هماهنگی فرمانداری در 
اختیار هلال‌احمر برای تجهیز و آماده‌سازی آن برای رفاه حال شهروندان و زائران اربعین حسینی قرارگرفته است.

اکبری آماده‌سازی مرکز بهداشتی درمانی مرز رسمی خسروی را برای ارائه خدمت‌رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی را در دستور کار دانست و عنوان کرد: این امر با سرعت خوبی در حال انجام است و تدابیر لازم برای استقرار بالگرد امدادی توسط دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در این منطقه مرزی نیز فراهم شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است بیان کرد: از ظرفیت تمام مدارس نیز در این ایام برای اسکان زائران استفاده خواهد شد تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، در این منطقه مرزی اقامت کنند.

فرماندار قصرشیرین با اشاره به اینکه علاوه بر ظرفیتهای  بزرگی که مرز خسروی دارد و به عنوان بزرگترین پایانه مرزی خاورمیانه مطرح است گفت: این مرز دارای زیرساختهای مناسبی برای رفاه حال زائران اربعین حسینی است.

وی با اشاره به اینکه مکان‌هایی نیز در اختیار ارتش، یگانهای نیروی انتظامی برای برقراری تأمین امنیت قرار داده شده است عنوان کرد: مکانهایی نیز برای صداوسیما و پوشش خبری مراسم نیز پیش‌بینی شده است و درخواست همکاری همه‌جانبه تمامی ادارات و دستگاه‌های مربوطه را داریم.

اکبری با بیان اینکه در پنج نقطه شهرستان قصرشیرین برای رفاه حال زائران پارکینگ احداث شده است افزود: در حد فاصل قصرشیرین تا مرز خسروی پنج پارکینگ راه‌اندازی شده که ظرفیت استقرار بیش از 50 هزار خودرو مسافران را دارد و عملیات آماده‌سازی این پارکینگها در حال اتمام است.

وی با اشاره به بازدیدهای هفتگی مسئولین کشور از زیرساختهای مرز خسروی عنوان کرد: فرمانده کل نیروی انتظامی  کشور برای بررسی تأمین امنیت منطقه و معاون وزیر راه، مدیران هلال‌احمر برای بازرسی و و بازدید از زیرساختها از این مرز بازدید کردند.

فرماندار قصرشیرین با اشاره به بازدید مشاور وزیر نیرو برای تأمین آب و برق مکانهای استقرار زائران اربعین حسینی گفت: در حد فاصل قصرشیرین به طرف مرز خسروی نیز عملیات ترمیم و روکش آسفالت در حال انجام  و روشنایی معابر در این حدفاصل نیز توسط اداره برق در دست اقدام است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار