مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: سال گذشته مراکز آموزش فنی حرفه‌ای دولتی با۱۰۸ درصد و مراکز خصوصی با ۱۲۵ درصد رشد خدمات آموزشی و مهارتی ارائه کرده‌اند.
کد خبر: ۴۷۴۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹ 08 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،داود ناصری امید  با بیان اینکه در سال گذشته نزدیک به پنج میلیون و 300 هزار نفر ساعت آموزش را در آموزشگاه‌های دولتی استان داشتیم اظهار داشت: این میزان از آموزشها بر اساس تعهدی که در ابتدای سال 95 داشتیم از یک رشد 108 درصدی برخوردار بود.

  مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه نزدیک به 4 میلیون و 100 هزار نفر ساعت را در مراکز آزاد که آن هم از یک رشد 125 درصدی برخوردار بود داشتیم گفت: در مسابقات المپیک سال گذشته جایگاه پنجم کشور را به دست آوردیم و خوشبختانه شاهد این هستیم که در مسابقات جهانی یکی از جوانان استان توانست در اردوهای آمادگی به خوبی دوران را طی کند و شرایط لازم را برای حضور در مسابقات جهانی 2017  ابوظبی کسب کند.

وی افزود: خوشبختانه در سال گذشته با همه محدودیتهای مالی و اعتباری که کل کشور و سازمان فنی و حرفه‌ای استان با آن مواجه بود یک رکورد در یکی دو دهه اخیر در استان زده شد و بیش از 9 میلیون نفرساعت آموزش‌های مهارتی را در کرمانشاه فرا گرفتند که این امر به کمک آموزشگاه‌های خصوصی محقق شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به ارائه گزارش عملکرد سال 95 و سه ماهه نخست امسال افزود: این آموزشهای فنی و حرفه‌ای یکی از نیازهای کنونی جامعه و با توجه به اینکه اکنون استان متأسفانه در رابطه با موضوع بیکاری از آمار بالایی برخوردار است  و این آموزشها می‌تواند در کاهش این معضلات در استان نقش ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی در حال برگزاری شرایط مسابقات مهارت المپیاد شهرستانی در سال جاری هستیم گفت: تاکنون نزدیک به 750 هزار نفر در این مسابقات شرکت داشتند و آمادگی شرکت در این مسابقات را در سطح استان و کشور در شهریور ماه داریم.

ناصری امید با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال نزدیک به دو میلیون نفر ساعت آموزشهای مهارتی را در دو بخش دولتی و خصوصی داشتیم عنوان کرد:  یک میلیون و 100 نفر ساعت در مراکز دولتی در قالب 6800 نفر دوره آموزش و نزدیک به 900 هزار نفر ساعت آموزش را در آموزشگاه‌های خصوصی در قالب 3576 نفر دوره ارائه خدمت داشتیم.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های که در سال گذشته در بحث سنجش داشتیم خوشبختانه ما همه مراحل سنجش را در شهرستان کرمانشاه به صورت آزمون الکترونیکی و آنلاین انجام دادیم 

بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال توانستیم مرکز شهرستان پاوه را به امکانات و سنجش الکترونیکی مجهز کنیم و قرار بر این است که در سه مرکز شهرستانهای سنقر، اسلام‌آباد غرب و هرسین در ماه مرداد ماه امسال به تجهیزات راه‌اندازی آزمون الکترونیکی مجهز کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه  با اشاره به سه طرح مهمی که در شورای اشتغال در اسفند ماه سال گذشته به تصویب رسید گفت: یکی از این طرحها،  طرح کارورزی در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بود که عملیات اجرایی آن زده شده و سهمیه 7400 نفری را به استان اختصاص دادند. 

وی با بیان اینکه موضوع بعدی طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار است بیان کرد: این طرح نیز کارهای مقدماتی آن شروع شده و سهمیه و توزیع استانی و شهرستانی آن صورت گرفته و این طرح  از مصوبات شورای عالی اشتغال در سال گذشته بود که دبیری آن به عهده سازمان فنی و حرفه‌ای گذاشته شده است و امید داریم این طرحها که در اسفند ماه سال گذشته به تصویب دولت رسید اثرگذار در بحث آموزش و اشتغال در استان و کشور باشد.

ناصری امید با بیان اینکه سهمیه استان کرمانشاه در موضوع مهارت آموزی در محیط کار واقعی  1221 نفر است افزود: در این طرح موانع سالهای گذشته را از روی صنوف و اتحادیه‌ها و اصناف برداشته‌ایم و بر اساس این طرح می‌توان طرح کار آموزی را در همه صنوف شاهد باشیم و کارآموزان ما در محیط واقعی کار آموزش ببینند و مشکلاتی که در زمینه روابط کار و تأمین اجتماعی در سالهای گذشته وجود داشت اکنون برداشته شده و همچنین بیمه حوادث و مدنی کارآموزان در این مهارتها  به طور کامل برعهده دولت است.

وی با اشاره به اینکه ما امید داریم اصناف و اتحادیه‌ها از این طرح به درستی استفاده کنند گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان آمادگی کامل برای همکاری در این زمینه  را دارد و  در گزارشی که از طریق مدیر کل کمیته امداد ارائه شد استان کرمانشاه در بحث آموزش مهارتی بر اساس تعامل خوبی که با اداره کل فنی و حرفه‌ای و اداره کل کمیته امداد بر عهده داشت در سال گذشته در سه آیتم مهارت‌آموزی جایگاه اول کشور را به دست آورد و توانست اشتغال خوبی در این زمینه کسب کند که با تسهیلات خوبی که از کمیته امداد دریافت کردیم نتایج خوبی در سال 95 به دست آوردیم. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه  با اشاره به اینکه اکنون در شهر کرمانشاه 6 مرکز آموزشی وجود دارد عنوان کرد: اما متأسفانه آموزشهای فنی و حرفه‌ای وجود اثرگذاری و هزینه‌های کم جایگاه مناسبی در بین خانواده‌ها و مردم به دست نیاورده و ناشناخته مانده است.

وی با بیان اینکه زیرسختها و تجهیزات آموزشگاه‌ها در حد اندازه و نه در حد مطلوب است گفت: در دو سه سال گذشته از لحاظ محدودیتهای اعتباری تملک در مذیقه بودیم  و در به روز کردن تجهیزات با مشکل مواجه شدیم.

ناصری‌امید با بیان اینکه کار آموزان اغلب از فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند بیان کرد:  آموزش از اولین و یکی از مولفه‌های​ ضروری در بحث توسعه استان است اما متاسفانه آموزشهای فنی و حرفه‌ای خیلی کم مورد توجه قرار گرفته و همه نگاه‌ها به سمت آموزشهای رسمی دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش است.

وی توجه جدی به آموزشگاه‌های بخش خصوصی که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال فعالیت هستند را ضروری دانست و اظهار کرد: در شرایط کنونی نزدیک به 250 آموزشگاه در سطح استان داریم که نزدیک به 1000 نفر در بحث آموزشهایی آموزشگاه‌های آزاد استان ما مشغول به فعالیت که نیازمند نگاه ویژه‌ای هستند.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار