فرماندار قصرشیرین با اشاره به اجرای خطوط انتقال آب سدهای زاگرس و تنگه حمام گفت: تلاش می شود تا پایان امسال، هشت هزار هکتار از زمین های کشاورزی دیم حاشیه این 2 سد به سامانه نوین آبیاری تجهیز شود.
کد خبر: ۴۷۳۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹ 06 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،فرامرز اکبری روز یکشنبه در حاشیه نشست تخصصی با پیمانکاران، مدیران جهاد کشاورزی و امور آب برای بررسی رفع موانع اجرای شبکه های زیر دست سدهای تنگه حمام و زاگرس افزود: هم اکنون طرح سامانه نوین آبیاری در سطح پنج هزار هکتار از زمین های کشاورزی حاشیه 2 سد زاگرس و تنگه حمام از پیشرفت فیزیکی 70 درصدی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در نشست تخصصی، مدیران فنی نحوه اجرا و مشکلات فراروی این طرح را بررسی کردند، اظهار داشت: با توجه به اهمیت بحث کشاورزی و هماهنگی بیشتر دستگاه های مجری، تلاش می شود طرح سامانه نوین آبیاری تا پایان امسال در سطح سه هزار هکتار دیگر از زمین های کشاورزی حاشیه 2 سد زاگرس و تنگه حمام اجرایی شود.

فرماندار قصرشیرین اضافه کرد که طرح های سدسازی و خطوط انتقال شبکه های آبیاری زمین های پایین دست سدها در این شهرستان از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است که با بهره برداری از آن ها، شاهد تحول بزرگی در بخش کشاورزی خواهیم بود.

اکبری با اشاره به تاثیر زیاد طرح های بخش کشاورزی و توسعه آن در ایجاد اشتغال گفت: طرح های کشاورزی در دست اقدام در قصرشیرین، علاوه بر افزایش بهره وری، در راستای 
ایجاد فرصت شغلی برای افراد جویای کار نقش بسزایی دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: دولت یازدهم در چهار سال گذشته هفت هزار و 210 میلیارد ریال اعتبار برای احداث سدهای زاگرس، شرفشاه و تنگه حمام در این شهرستان هزینه کرده است.

اکبری افزود: از مجموع این اعتبارها، یک هزار و 350 میلیارد ریال برای احداث سد تنگه حمام، 160 میلیارد ریال برای اجرای نواحی چهار و پنج سد زاگرس و پنج هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار نیز برای سد شرفشاه با میانگین پیشرفت فیزیکی 80 درصدی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع پنج هزار و 700 میلیارد ریال اعتباردر نظر گرفته شده برای سد شرفشاه، تاکنون یک هزار و 700 میلیارد ریال آن هزینه شده است، این میزان اعتبار برای احداث سدها و شبکه های پایین دست برای انتقال آب به زمین های کشاورزی شهرستان قصرشیرین تخصیص یافته است. 

وی همچنین با اشاره به ساخت سد بازی دراز توسط شرکت سپاسد وابسته به قرارگاه خاتم الانبیا (ص) با اعتبار اولیه 700 میلیارد ریال در قصرشیرین، اضافه کرد که این سد با هدف ذخیره آب سامانه گرمسیری، آبیاری کشاورزی زمین های پایین دست، جلوگیری از سیلاب های فصلی و ایجاد اشتغال بر روی رودخانه چم امام حسن (ع) این شهرستان مرزی در حال ساخت است.

فرماندار قصرشیرین گفت: این طرح ملی بخشی از طرح بزرگ سامانه آبیاری گرمسیری غرب کشور است که روند اجرایی آن به علت مشاهده رگه های نفتی در کاسه سد بازی دراز 
متوقف شده است.

وی افزود: در صورت کار کارشناسی و تدبیر برای خروج نفت از کاسه سد، عملیات اجرایی سد بازی دراز که از جمله طرح های ملی است، در آینده نزدیک آغاز می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار