معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه با اشاره به مصوبات خوب سفر سال گذشته هیات دولت برای استان کرمانشاه در حوزه اقتصادی، گفت: بخش قابل توجهی از این مصوبات اجرایی شده و یا در دست اجرا است.
کد خبر: ۴۷۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴ 05 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،رضا رحیمی، با اشاره به آخرین وضعیت مصوبات سفر هیات دولت به استان کرمانشاه در بخش اقتصادی با گذشته یکسال از این سفر، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از این مصوبات یا اجرایی شده و یا در دست اجرا است.

وی ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین را یکی از مهمترین مصوبات سفر هیات دولت به استان کرمانشاه دانست و افزود: این منطقه آزاد جزو آرزوهای مردم کرمانشاه بود که در زمان سفر هیات دولت کار سنگینی روی آن انجام شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه با اشاره به تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در دولت، خاطرنشان کرد: اکنون نقشه‌ها و مطالعات این منطقه آزاد تکمیل شده و لایحه تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در مجلس است.

رحیمی تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی اورامانات نیز طرح دیگری بود که در سفر هیات دولت مورد تاکید قرار گرفت و پیگیری‌های لازم در حال انجام است تا این منطقه در شهرک صنعتی جوانرود ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در سفر هیات دولت به کرمانشاه بر اجرای هرچه سریع‌تر راه آهن کرمانشاه هم تاکید شد، ادامه داد: بخش عمده‌ای از کار اجرای این پروژه انجام شده و بزودی کل عملیات ریل‌گذاری به اتمام خواهد رسید.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه از تصویب تسهیلات خوب 250 میلیارد تومانی برای کمک به بنگاه‌های اقتصادی در سفر هیات دولت هم یاد کرد که بخش زیادی از آن پرداخت شده و یا در دست پرداخت است.

به گفته این مسئول، 50 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره‌ نیز برای مشاغل خانگی و خصوصا به مددجویان کمیته امداد تعلق گرفت که با مجموع اعتباراتی که از گذشته به این بخش تزریق شده بود رقم آن به 86 میلیارد تومان رسید.

وی یکی دیگر از این مصوبات را تخصیص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان برشمرد و یادآوری کرد: از این رقم تاکنون 17 میلیارد تومان تخصیص یافته و بیش از اعتبار تخصیص یافته نیز در شهرک‌های صنعتی کرمانشاه کار شده است.

رحیمی گفت: با کمک اعتبارات تخصیص یافته به شهرک‌های صنعتی از محل منابع سفر هیات دولت و اعتباراتی که شرکت شهرک‌های صنعتی کشور منظور کرده، علاوه بر تکمیل زیر ساخت‌ها در این شهرک‌ها توانستیم قیمت زمین را در شهرک‌های صنعتی به نصف قیمت سال ۹۴ برسانیم که مشوقی برای سرمایه گذاری صنعتی در استان باشد.

به گفته این مسئول، پروژه بزرگ خودروسازی کرمانشاه نیز طرح مهم دیگری بود که بعد از سفر هیات دولت به کرمانشاه روند اجرای آن بسیار سرعت گرفت و چندی قبل شاهد افتتاح این پروژه با اشتغالزایی حدود 200 نفر بودیم.

رحیمی خاطرنشان کرد: دو پروژه مهم دیگر که در سفر هیات دولت مورد تاکید قرار گرفت پالایشگاه آناهیتا و پتروشیمی چهارم بود که امیدواریم به زودی شاهد اجرای این دو پروژه مهم هم باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه تکمیل برج‌های فناوری پارک علم و فناوری استان کرمانشاه را نیز از دیگر مصوبات سفر هیات دولت به استان دانست که بخشی از آن تخصیص پیدا کرده و خاطرنشان کرد: امیدواریم با پرداخت به موقع اعتبار برای تکمیل این پروژه شاهد به بهره‌برداری رسیدن فاز اول آن باشیم که زمینه خوبی را برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان استان فراهم می کند.

رحیمی از مصوبات سفر هیات دولت به استان در بخش آب و کشاورزی هم یاد کرد و افزود: تکمیل تونل سامانه گرمسیری و همچنین آبگیری سد جامیشان و زمکان و تکمیل این دو سد از جمله پروژه‌هایی بود که در سفر هیات دولت مورد تاکید قرار گرفت و اخیرا شاهد اجرای آنها بودیم.

وی اظهار کرد: از محل مصوبات سفر هیات دولت به استان کرمانشاه تاکنون 17 هزار هکتار از سیستم‌های آبیاری تحت فشار به بهره‌برداری رسیده و شش هزار هکتار نیز در دست اجرا است.



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار