رئیس پلیس آگاهی استان گفت: اطلاع رسانی شایسته رسانه ها نه تنها شایعه پراکنی در سطح استان را به حاشیه برده است، بلکه آگاهی مردم را نسبت اعمال سودجویانه مجرمان افزایش داده و اکنون شناسایی تعداد قابل توجهی از باندهای سرقت و قاچاق کالا ماحصل اعتماد مردم به پلیس است.
کد خبر: ۴۷۲۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ 05 August 2017
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمدرضا امیری" در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: طی چهار ماهه نخست سال جاری، چهار باند سرقت، 10 باند قاچاق کالا، 6 باند کلاهبرداری و چهار باند جعل اسناد و مدارک دولتی، کشف و متلاشی شده است.

وی افزود: در مدت مذکور میزان وقوع سرقت های مهم هشت درصد، جرایم خشن 19 درصد و وقوع قتل 15 درصد کاهش یافته، همچنین میزان کشفیات سرقت در سطح استان 6 درصد و در حوزه پلیس آگاهی 24 درصد افزایش داشته است.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف 432 فقره سرقت و دستگیری 138 نفر سارق و مالخر، تصریح کرد: 12 طرح عملیاتی توسط پلیس آگاهی و دو طرح مشترک با همکاری سایر پلیس های تخصصی و انتظامی شهرستان کرمانشاه در راستای پاکسازی محلاتی که خرید و فروش اموال مسروقه در آنجا صورت می گیرد، به مرحله اجرا در آمد.

سرهنگ امیری در ادامه از افزایش 86 درصدی کشفیات کالای قاچاق نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا پایان تیرماه، 176 میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و 694 نفر نیز در این ارتباط دستگیر شده اند.

آزادسازی 376 هزار مترمربع از مراتع و اراضی ملی 

وی با بیان اینکه اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی نسبت به سایر ادارات نوپا است، افزود: در مدت مذکور بالغ بر 20 فقره پرونده به ارزش 200 میلیارد ریال در این حوزه کشف شده است که از این تعداد 19 مورد مربوط به زمین خواری و آزادسازی 376 هزار متر مربع از مراتع و اراضی ملی بوده است.

رئیس پلیس آگاهی استان، جعل اسناد و مدارک، پیش فروش آپارتمان، خریدهای اینترنتی و واریز جوایز مسابقات پیامکی از طریق دستگاه های ATM را از شایع ترین کلاهبرداری های صورت گرفته طی چهار ماهه گذشته عنوان کرد و گفت: متأسفانه بیشتر مال باختگان به دلیل ناآگاهی و عدم توجه به هشدارهای پلیسی در دام کلاهبرداران گرفتار می شوند.

سرهنگ امیری خاطرنشان کرد: جرم جزو لاینفک جامعه است، اما با آموزش و آگاهی بخشی می توان میزان وقوع آن را کاهش داد، لذا همکاری بیش از پیش اهالی رسانه با نیروی انتظامی در استانی که شاهد تنوع و تکثر قومی- مذهبی و آمار بالای بیکاری است، می تواند در کاهش وقوع جرم و تبعات آن مؤثر واقع شود.

وی متذکر شد: استان کرمانشاه از لحاظ وقوع جرم و جنایت در رتبه چهاردهم کشور قرار دارد و این نشان دهنده برقراری نظم و امنیت به واسطه تلاش های شبانه روزی نیروی انتظامی است، اما احساس امنیت تنها با اقدامات پلیسی بر سطح استان حاکم نمی شود و می طلبد که اهالی رسانه در راستای رسالت خطیر خود، افکار عمومی را نسبت به جایگاه مطلوب استان کرمانشاه در میان سایر استان های جرم خیز کشور آگاه کنند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: پلیس آگاهی علاوه بر مقوله پیگیری و کشف جرم به حوزه پیشگیری نیز ورود پیدا کرده و نسبت به ارائه آموزش های همگانی و پیشگیری اجتماعی از طریق رسانه های دیداری، شنیداری، مکتوب و آنلاین اقدام کرده است. 

سرهنگ امیری ادامه داد: اطلاع رسانی شایسته رسانه های استانی و انعکاس درست و به موقع اخبار نه تنها شایعه پراکنی در سطح استان را به حاشیه برده است، بلکه خبرنگاران آگاهی مردم را نسبت اعمال سودجویانه مجرمان افزایش داده اند و اکنون شناسایی تعداد قابل توجهی از باندهای سرقت و قاچاق کالا ماحصل اعتماد مردم به پلیس است.

وی در پایان تصریح کرد: سالم سازی درون سازمانی، تکریم ارباب رجوع، همکاری مطلوب با سایر ادارات و ارگان ها و تعامل دو سویه با رسانه های استان از جمله اقدامات پلیس آگاهی برای کسب رضایت مردم و افزایش احساس امنیت در سطح استان است و در مسیر تعالی رفتار و ارتقای عملکرد از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهیم کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار