مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري تقويت ساختار سازماني دهياري روستاهاي مراكز دهستان ها در ارتقاء بهره وري فعاليت هاي مختلف حوزه روستايي موثر است.
کد خبر: ۴۷۲۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳ 04 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس امير خسرواني در سمينار مديران كل دفاتر امور روستايي و شوراهاي كشور كه در گرگان برگزار گرديد،  اظهار داشت: تعريف سازمان تشكيلاتي گسترده دهياري با اختيارات بيشتر و وظايف متناسب در روستاهاي بزرگ و مراكز دهستان ها در ارتقاء بهره وري فعاليت ها و سياست هاي اجرايي نقش بسزايي دارد.

وي افزود: دهياري روستاهاي بزرگ و مراكز دهستان ها اين ظرفيت را دارد با بهره گيري از نيروي انساني متخصص،  نگاه علمي و تخصصي تري به فرآيند تدوين اسناد توسعه و عمليات هاي اجرايي در سطح اين واحدهاي جغرافيايي داشته باشد و به پيشبرد سريع و هدفمند برنامه هاي توسعه پايدار روستايي كمك قابل توجهي نمايد.

وي بيان داشت: اين نهاد در مراكز دهستان ها مي تواند با تمركز خدمات، ماشين آلت مختلف و تشكيل شبكه ها و زنجيره هاي ارزش محلي پتانسيل هاي عظيم خدماتي،  عمراني،  انساني و اقتصادي ايجاد كند تا سرمايه گذاري هاي مادي و معنوي را در مناطق روستايي مبتني بر برنامه جلب مشاركت هاي مردمي در مسير تحقق چشم اندازهاي عمراني و خدماتي هدايت نمايد.

مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري تاكيد كرد: تشكيل اتاق فكر روستايي از بارزترين مزايايي اين تشكيلات گسترده روستايي مي باشد و از سويي با توجه به سطح دسترسي آسان و گسترش خدمات قابل ارايه اقدامات حمايتي و پشتيباني با سرعت بيشتر و كيفيت بهتري در اين محدوده هاي جغرافيايي ارايه خواهد شد.

خسرواني با اشاره به اينكه نهاد دهياري، متولي مديريت بحران در روستاها مي باشد،  اضافه كرد: روستاها با توجه به شرايط اقليمي و موقعيت محيطي در فصل مختلف سال در مقابل بحران هاي احتمالي آسيب پذير هستند كه در صورت برخورداري از دانش و مهارت،  امكانات لازم و بسيج عوامل انساني در روستاها مي توانند در برابر بحران هاي متعدد و متنوع واكنش هاي سريع و مناسب نشان دهند و ضريب خسارت ها را كاهش دهند.

وي با بيان اينكه مديريت پسماندها در سلامت محيطي و انساني جوامع روستايي موثر است،  عنوان كرد: نهاد دهياري با نيروي انساني كافي و امكانات كارآمدتر با در اختيار داشتن ماشين الات عمراني موجبات انجام مطلوب و به موقع قعاليت هاي عمراني با صرفه مالي را فراهم  مي سازد و با بهره گيري از ماشين آلات خدماتي برنامه مديريت پسماندها را به بهترين شيوه اجرا مي نمايد كه منجر به ارتقاء سطح بهداشت و سلامت عمومي نواحي روستايي خواهد شد.

اين مدير حوزه روستايي استان تصريح كرد: احيا فرهنگ ها، سنت ها و آيين ها و بازي هاي بومي،  تقويت صنعت گردشگري روستايي، تاسيس سازمان هاي مردم نهاد، برگزاري نمايشگاه ها و جشنواره هاي روستايي در زمينه هاي مختلف و تهيه بازار فروش محصولات و توليدات روستايي از برجسته ترين محاسن اين تشكيلات گسترده مي باشند.

گفتني است طرح تقويت سازماني مديريت محلي در روستاهاي بزرگ و مراكز دهستان ها كه از سوي مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري كرمانشاه در نشست ملي سياست 

گذاران حوزه روستايي كشور ارايه شد با استقبال جهت برسي هاي كارشناسي و مطالعاتي با هدف اتخاذ تصميمات جامع در دستور كار مديران ارشد روستايي كشور قرار خواهد گرفت كه در صورت تصويب،  شاهد تحول بزرگي در سازمان اجرايي دهياري ها با اين ايده خلاقانه خواهيم بود.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار