رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: 25 تعاونی تولیدی در بخش کشاورزی استان جایگزین دلالان واسطه می‌شود و دست آ‌ن‌ها را از بازار محصولات کشاورزی کوتاه می‌کند.
کد خبر: ۴۷۰۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰ 31 July 2017
به گزارش خبرگزرای تابناک به نقل از فارس،خسرو شهبازی، اظهار داشت: استان کرمانشاه از نظر تولیدات محصولات کشاورزی و دامداری همواره یکی از قطب‌های کشاورزی کشور بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه ادامه داد: برخی از محصولات کشاورزی استان در داخل مصرف می‌شود و بخشی دیگر نیز به خارج از کشور ازجمله کشور عراق صادر می‌شود.

وی وجود دلالان و واسطه‌ها را یکی از معضلات بخش کشاورزی از چرخه تولید تا مصرف در استان دانست و گفت: ایجاد میادین میوه و تره‌بار، عرضه محصولات مستقیم کشاورزی، خرید تضمینی توسط دولت و خرید توافقی توسط تعانی‌ها، از جمله سیاست‌هایی در راستای کوتاه شدن دست واسطه‌ها و دلالان است.

شهبازی از تشکیل 25 تعاونی تولید در بخش کشاورزی استان خبر داد و گفت: این تعاونی‌ها در منطقه سامانه گرمسیری و در پایاب سدها که از سیستم نوین آبیاری استفاده می‌کنند، ایجاد می‌شود.

این مسؤول هدف از ایجاد این تعاونی‌ها را ساماندهی مجموعه اراضی مناطق ذکر شده دانست و تصریح کرد: در هر قطعه در حدود یک‌هزار هکتار تا 2 هزار هکتار یک تعاونی از بین کشاورزان آن منطقه ایجاد می‌شود.

وی افزود: این تعاونی‌ها در مناطق گرمسیری نقش بسزایی دارند، از الگوی کشت تا نظارت بر آبیاری و صادرات که نتیجه آن درآمدزایی بیشتر برای کشاورزان و قیمت پایین برای مصرف کننده است.

شهبازی با بیان اینکه با ایجاد این تعاونی‌ها بر ارزش افزوده محصول افزوده می‌شود، خاطرنشان کرد: محصولات کشاورزی تولید شده بیشتر به صورت خام‌فروشی به فروش می‌رسد که اکثر تعاونی ایجاد شده قابلیت فرآوری محصولات را داشته و محصولات تولید شده را با ارزش افزوده بیشتری به بازار فروش عرضه می‌کنند.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار