معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: در کرمانشاه روزانه ۶۵۰ تن زباله جمع‌آوری و بازیافت می‌شود.
کد خبر: ۴۶۸۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 28 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم امیر رحیمی با بیان اینکه حوزه معاونت خدمات شهری اقداماتی مانند نظافت، زیباسازی، نگهداری و توسعه فضای سبز را برعهده دارد، اظهار داشت: در این راستا در کرمانشاه روزانه 650 تن زباله جمع‌آوری و بازیافت می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه یک گروه شامل یک هزار و 200 نفر روزانه به پاکسازی معابر شهر کرمانشاه مشغول هستند، گفت: بیش از 50 دستگاه ماشین شهرداری نیز روزانه در سطح شهر به پاکسازی و جمع‌آوری زباله اقدام می‌کنند.

رحیمی از دفن تنها 15 درصد زباله جمع‌آوری شده خبر داد و گفت: از 65 تن زباله جمع‌آوری شده در طول روز فقط 15 درصد آن بازیافت نمی‌شود که بدون شیرابه بوده و در سراب قنبر دفن می‌شود.

وی با بیان اینکه این یک هزار و 200 نفر که روزانه در سطح شهر مشغول به کار هستند روزمزد فعالیت دارند، عنوان کرد: این افراد از سوی 16 شرکت که در فضای سبز و نظافت به صورت پیمانکاری با شهرداری همکاری دارند به این کار مشغول هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه افزود: جمع‌آوری و دفن زباله‌های عفونی برعهده دانشگاه علوم پزشکی است که کار بی‌خطرسازی و دفن بهداشتی این زباله‌ها را انجام می‌دهد.

رحیمی به بحث توسعه فضای سبز شهر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: سرانه فضای سبز کرمانشاه 8/10 کیلومتر است که نسبت به استاندارد کشوری آن یعنی 12 کیلومتر، از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

وی از فعالیت و همکاری 8 شرکت پیمانکار در رابطه با توسعه فضای سبز با شهرداری کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: با توجه به گرمای هوا، به طور معمول توسعه و ایجاد فضای جدید بعد از شهریور و با خنک شدن هوا انجام می شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار