وزیر نیرو خبر داد:
وزیر نیرو گفت: سرمایه گذاری صورت گرفته در حوزه آب استان کرمانشاه در کل کشور بی نظیر است.
کد خبر: ۴۶۶۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸ 25 July 2017
به گزارش خبرنگارخبرگزاری تابناک، حمید چیت چیان امروزدر شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد،افزود:هزینه تامین آب از طریق سامانه سردسیری بسیار بالاست وبرای دسترسی کرمانشاه به آب سامانه سردسیری باید یک یا دو سد بسازیم و بعد حدود هزار کیلومتر پمپاژ آب داشته باشیم و با توجه به مصرف برقی که پمپاژ این آب نیاز دارد، هیچ محصول کشاورزی وجود ندارد که با این هزینه تولید، توجیه داشته باشد، بنابراین باید از آن صرف نظر کرد.

وی خاطر نشان کرد: البته این آب می‌تواند برای مصرف بخش صنعت جوابگو باشد، به شرط آنکه هزینه انتقال آب را خود صاحب صنعت بپردازد.

چیت چیان تاکید کرد:از سال 1393 تاکنون ۳۲۰۰ میلیارد تومان در ارتباط با توسعه منابع آب استان سرمایه گذاری شده است، البته این رقم با احتساب نیمی از هزینه سامانه گرمسیری است.

وزیر نیروتصریح کرد: اگر از منابع آب ایجاد شده در استان به شکل سنتی استفاده شود ۳۰ تا ۴۰ هزار شغل ایجاد می‌کند، اما اگر از این آب به شکل کشت صنعتی و گلخانه‌ای استفاده شود آن موقع ضریب اشتغال  ۱۰ و حتی ۲۰ برابر می‌شود.

وی اظهار داشت: متوسط بارندگی در استان کرمانشاه بیش از ۴۹۰ میلی متر است و این یعنی دوبرابر میانگین کشوری، لذا باید استقبال کنیم که در این استان امکان کشت دیم وجود دارد.

 وزیر نیرو تاکید کرد:  همزمان سه طرح نیروگاهی بزرگ نیز در این استان در حال ساخت است که یکی از آنها نیروگاه برق آبی داریان با ۲۱۰ مگاوات تولید برق است که ظرف یکی دو ماه آینده به بهره می‌رسد.



 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار