وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:با اشاره به تولید 420 هزار دستگاه خودرو در چهار ماهه امسال در کشور، این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۴۶۶۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷ 25 July 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، محمدرضا نعمت زاده، امروزدر مراسم افتتاح کارخانه خودروسازی " ایران خودرو" کرمانشاه که با حضور معاون اول رییس جمهور انجام شد، افزود: امیدواریم امسال تولید خودرو در کشور با ادامه این روند به 1.6 میلیون دستگاه برسد.

وی خاطر نشان کرد: خودورسازی کرمانشاه جزو مصوبات سفر مقام معظم رهبری است، واز همان سال اول دولت اجرای این پروژه را پیگیری کردیم، اما تامین اجتماعی که سهامدار عمده پروژه بود تمایل زیادی به انجام این کار نداشت و در نهایت با پیگیری های بسیار این سهام به گروه صنعتی ایران خودرو واگذار شد و این پروژه در کمتر از دوسال عملیاتی و به بهره برداری رسید.

نعمت زاده تصریح کرد:با وجود 22 قطعه ساز خودرو در کرمانشاه، این ظرفیت خوبی برای خودروسازی استان است و نگاه ما به خودروسازی این استان صادراتی است و همه باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم کرمانشاه را به قطب صنعت خودرو در غرب کشور تبدیل کنیم.

وی افزود: بنا به دلایلی کار این پالایشگاه پیش نمی رود و هم از پالایشگاه قدیمی بیرون رانده شدیم و هم کار این پالایشگاه مانده و از معاون اول رییس جمهور می خواهیم کار ساخت این پالایشگاه را پیگیری کند.

وی افزود: راه اندازی این پالایشگاه می تواند علاوه بر تامین سوخت استان، بخشی از سوخت مورد نیاز کشور عراق را هم تامین کند.


 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار