معاون اول رییس جمهور خبر داد:
معاون اول رییس جمهور گفت:کشور ایران در منطقه ای خشک و نیمه خشک واقع شده و از گذشته نیز در خصوص کمبود آب در کشور هشدار داده می شد و هر چه بیشتر گذشت این چالش عمیق تر شد .
کد خبر: ۴۶۶۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 25 July 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح چندین طرح آبی در استان کرمانشاه افزود:دشت های کشور نیز وضعیت مناسبی ندارند و امروز تعدای از دشت های حاصلخیز کشور با بحران مواجه شده اند.

وی خاطر نشان کرد:برای  رفع این بحران باید مدیریت در منابع و مصارف داشته باشیم ودولت با جدیت وارد حوزه مدیریت منابع شده و نهضت بزرگ سدسازی در کشور ایحاد شده است. 
 
جهانگیری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با برداشت 10 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای طرح های آبی کشو موافقت نموده و امروز نتیجه این اقدام را در افتتاح طرح های آبی خصوصا در مناطق غربی کشور می بینیم. 

 معاون اول رییس جمهوری اظهار داشت: باید در حوزه مدیریت مصرف خصوصا در بخش کشاورزی باید کارهای جدی صورت بگیرد. نحوه کنونی مصرف آب در بخش کشاورزی ما با شرایط کشور سازگار نیست و باید به سمت کشت های گلخانه ای و سیستم های نوین آبیاری برویم.

وی ابراز داشت:در بخش صنعت هم در کشور صنایع پرمصرفی بلحاظ مصرف آب داریم که باید این صنایع به سمت سواحل کشور خصوصا سواحل جنوبی سوق داده شوند. در جنوب کشور صدها کیلومتر ساحل داریم که در آنجا نشانه ای از کار و تولید نیست و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

جهانگیری افزود: وزارت نیرو را از موفق ترین وزارتخانه ها در دولت یازدهم بوده که اقدامات خوبی انجام داده است.

وی در ادامه با اشاره به عزم دولت برای ایجاد امکانات زیربنایی روستاها، گفت: علاوه بر این با تصویب مجلس یک و نیم میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاها در نظر گرفته شده که در قابل تسهیلات کم بهره در اختیار افرادی قرار می گیرد که در روستاها اقدام به ایجاد واحدهای تولیدی کنند.

به گفته این مسئول: از تمام تولیدکنندگان و سرمایه گذاران واقعی دعوت می کنیم  طرح های خود را برای استفاده از این تسهیلات آماده کنند تا از این محل خدمت جدیدی برای ماندگاری مردم در روستاها انجام شود. 



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار