سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: خانواده گیلانغربی که در یک نزاع خانوادگی فرزند 33 ساله خود را از دست داده بودند، پس از 2 سال با گذشت از قاتل، از خون فرزند خود گذشتند.
کد خبر: ۴۶۶۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸ 25 July 2017
به گزارش خبرگزرای تابناک به نقل از ایرنا،فرهاد همتی افزود: اولیای دم که از ایل بزرگ کلهر در شهرستان گیلانغرب هستند، با عمل به یک سنت دیرینه با اجرای خون صلح یا خون بس، به خصومت 2 ساله میان 2 طایفه بزرگ در این شهرستان که به دلیل قتل عمد ایجاد شده بود، پایان دادند.

وی اظهارکرد: در این مراسم که سران ایل کلهر، بزرگان و معتمدان طایفه های گیلانغربی حضور داشتند، خانواده مقتول از طایفه عبدالمحمدی که در دی ماه سال 94 فرزند 33 ساله آن ها دریک نزاع خانوادگی توسط یکی از اهالی طایفه پیرگه به قتل رسیده بود، با گذشت از خون فرزند خود ، قاتل را بخشیدند تا به وی حیاتی دیگر ببخشند.


وی اضافه کرد: در این مراسم بزرگان 2 طایفه عبدالمحمدی و پیرگه با پا درمیانی بزرگان ایل کلهر و طوایف شهرستان بار دیگر در کنار هم قرار گرفتند تا به خصومت پایان دهند.

وی گفت: خانواده مقتول با دادن رضایت و بدون دریافت دیه از حق قصاص شرعی و قانونی خود گذشتند و لبخند را به قاتل و خانواده اش هدیه دادند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار