کیوان کاشفی عضو هیات رئیسه اتاق ایران و رئیس اتاق کرمانشاه از تشکیل انجمنی از نخبگان در کرمانشاه خبر داد که وظیفه دیده‌بانی در زمینه توسعه را بر عهده می‌گیرد.
کد خبر: ۴۶۶۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ 25 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی استان،رئیس اتاق کرمانشاه از تشکیل انجمن هماهنگی توسعه و تعالی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: مجمع عمومی این انجمن ظرف سه ماه آینده برگزار می‌شود.

کیوان کاشفی با اشاره به تشکیل انجمن هماهنگی توسعه و تعالی استان در آینده نزدیک، اظهار کرد: کارهای تأسیس این انجمن شروع‌شده است و حدود سه ماه آینده مجمع عمومی آن تشکیل خواهد شد تا با تعیین هیات مدیره، این انجمن بتواند فعالیت خود را آغاز کند.

کاشفی بابیان اینکه چند نفر به‌عنوان هسته اصلی و هیات مؤسس این تشکل  مشخص‌ شده‌اند، افزود: من به همراه آقایان فتاح فرخی، اصغر میرزایی، بیژن کلهرنیا، جهانبخش شکری، بهروز همتی، سید صادق معصومی لاری، نعمت مرادی و غلامرضا نوری علا اعضای هیات موسس انجمن هماهنگی توسعه و تعالی کرمانشاه هستیم.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران یادآوری کرد: قرار است دوشاخه دیگر به اعضای این انجمن اضافه کنیم. شاخه اول افراد صاحب‌نظر، اندیشمندان و بزرگان کرمانشاه و شاخه دیگر سرمایه‌های انسانی کرمانشاهی که مقیم کرمانشاه نیستند. همچنین قرار است از استانداران پیشین و نمایندگان ادوار مجلس نیز در این انجمن استفاده شود.

کاشفی از خالی بودن جای یک‌نهاد دیده‌بان برای رصد مسائل در استان یاد کرد و ادامه داد: انجمن هماهنگی توسعه و تعالی کرمانشاه یک انجمن کاملاً مردمی است و به‌عنوان کاتالیزوری بین مردم و ارگان‌های دولتی و اداری عمل خواهد کرد.

رئیس اتاق کرمانشاه عملکرد دیگر این انجمن را ساماندهی و منسجم کردن دیدگاه‌های مردم برای انتقال به مسئولین و مراجع تصمیم‌گیری، هم در استان و هم در کشور عنوان کرد که می‌تواند در مواقع لزوم بسیار مفید و مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: اگر این نهاد از گذشته وجود داشت می‌توانست مانع بسیاری از مشکلات کنونی استان شود. استفاده از همفکری این انجمن هم می‌تواند دیدگاه مردم را برای جلوگیری ازمشکلات به مسئولین منتقل کند و هم دیدگاه یک مجموعه دولتی را در مواقع لزوم برای مردم تشریح کند.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران معتقد است، این انجمن در امور اجرایی، عزل و نصب و... دخالت نخواهد کرد و عمده کار آن نظارت و دیده‌بانی است. همچنین کار سیاسی نیز نخواهد کرد، اما همه دیدگاه‌های سیاسی و اقلیت‌های مذهبی در آن جای دارند.

وی با اشاره به استفاده از تجربیات استان‌های دیگر در تشکیل این انجمن، عنوان کرد: یکی از موفق‌ترین این تجارب مربوط به استان کرمان است.

کاشفی منشاء بسیاری از مشکلات استان کرمانشاه حتی مشکل بیکاری را مسائل فرهنگی دانست و تأکید کرد: امیدواریم این انجمن بتواند در بعد فرهنگ‌سازی ورود و به توسعه استان کمک کند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار