رئیس هیأت نجات غریق و غواصی استان کرمانشاه با انتقاد از اینکه منابع دولتی به درستی صرف مقوله نجات غریق نمی‌شود، گفت: سه نفر در سال‌جاری تاکنون در رودخانه‌ها و سراب‌های کرمانشاه غرق شده‌اند.
کد خبر: ۴۶۶۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 25 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،بیژن صیدی، اظهار داشت: عدم همکاری اداره‌های استان با هیأت نجات غریق موجب شده که این هیأت نتواند در انجام وظایف خود به خوبی عمل کند و این موضع منجر به غرق شدن چندین نفر در رودخانه‌ها، تالاب‌ها و سراب‌های سطح استان شده است.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی استان کرمانشاه با انتقاد از اینکه منابع دولتی به درستی صرف مقوله نجات غریق نمی‌شود، تصریح کرد: انتظار می‌رود از مسؤولان دولتی که اختصاص منابع لازم به حوزه فعالیت غریق نجات‌ها را در اولویت قرار دهند هرچند که مسائل این چنینی همیشه مورد بی‌مهری مدیران قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از متولیان رسیدگی به مشکلات این هیأت استانداری است، افزود: انتظار داریم که اداره‌کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه به مشکلات هیأت نجات غریق رسیدگی کند، این اداره می‌تواند که با تخصیص بودجه‌ای کافی بخشی از مشکلات نجات غریق‌ها را برطرف کند.

‌صیدی تصریح کرد: ما به خاطر مردم‌ اینجا هستیم، نه تنها پولی از این کار حاصل نمی‌شود بلکه دلگرمی نیز از سوی مسؤولان نمی‌بینیم، لذا هر چقدر هم خوب باشیم، وقتی کسی به فریاد ما نمی‌رسد بی‌انگیزه می‌شویم هم‌مانند کم بودن حقوق، نداشتن امکانات نجات، نداشتن بیمه و… مشکلاتی است که نجات غریق ها از آن شکایت دارند.

وی به کمبود امکانات هیأت نجات غریق استان اشاره و بیان کرد: هیأت نجات غریق از کمبود امکانات اولیه هم چون لباس غواصی رنج می‌برد، اما در مقابل چند دست لباس غواصی بر روی دیوار اداره آب استان نصب شده است و از آن استفاده نمی‌شود.

این مسؤول افزود: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مسؤولیت تفرجگاه‌ها هم چون رودخانه‌ها و تالاب‌ها را بر عهده دارد، اما این اداره به مقوله نجات غریق بی‌تفاوت است و به پیشنهادات ما نسبت به آموزش نجات غریق به افراد زیر مجموعه این اداره بی‌توجه هستند.

وی با اشاره به اینکه حرفه نجات غریق از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان کرد: کار منجی غریق همانند کار یک پزشک که نجات جان انسان‌ها بوده، مقدس است، مردانی که بی‌دریغ از جانشان مایه می‌گذارند تا مردم با خیال راحت تفریح کنند و خاطره خوبی از مسافرت در ذهنشان بماند.

صیدی خاطرنشان کرد: اهمیت این قضیه به لحاظ کارشناسی بین‌المللی آن قدر است که هیچ فعالیت آبی نمی‌تواند صورت بگیرد به جزو در حضور منجی غریق، حتی خود مسابقات نجات غریق هم بدون حضور منجی برگزار نمی‌شود و این اهمیت رسمی بودن کار را نشان می‌دهد، چرا که در آن جان یک فرد در میان است.

وی با بیان اینکه از سال‌جاری تا‌کنون سه نفر در رودخانه‌ها و سراب‌های کرمانشاه غرق شده‌اند، گفت: یکی از اقدامات برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی این است که باید مکان‌های پرخطر را شناساسی و در این نقاط غریق نجات مستقر کنیم‌، چرا که جان یک نفر بسیار ارزش دارد، در این زمینه بدون شعار با اولویت کار انجام دهیم تا مردم با خیال راحت از امکانات آبی استفاده کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار