فرماندار قصرشیرین گفت: طرح های سدسازی و خطوط انتقال شبکه های آبیاری زمین های پایین دست آن ها در این شهرستان با قدرت در حال اجراست و از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است.
کد خبر: ۴۶۵۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸ 24 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،فرامرز اکبری افزود: دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته هفت هزار و 210 میلیارد ریال اعتبار برای احداث سدهای زاگرس، شرفشاه و تنگه حمام در این شهرستان هزینه کرد که با بهره برداری کامل ازاین طرح ها، تحول عظیمی در بخش کشاورزی منطقه ایجاد خواهد شد.

وی اظهارکرد: از مجموع این اعتبارها، یک هزار و 350 میلیارد ریال برای احداث سد تنگه حمام که سه هزار هکتار از زمین های کشاورزی را آبیاری می کند، 160 میلیارد ریال برای اجرای نواحی چهار و پنج سد زاگرس با هدف تامین آب مورد نیاز چهار هزار هکتار از زمین های کشاورزی و پنج هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار نیز برای سد شرفشاه با میانگین پیشرفت فیزیکی 80 درصد که از این میزان تاکنون یک هزار و 700 میلیارد ریال آن هزینه شد، برای تحول در بخش کشاورزی قصرشیرین در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: این میزان اعتبار در راستای احداث سدها و شبکه های پایین دست برای انتقال آب به زمین های کشاورزی شهرستان تخصیص یافته و هزینه شده است. 

فرماندار قصرشیرین همچنین با اشاره به ساخت سد بازی دراز توسط شرکت سپاسد وابسته به قرارگاه خاتم الانبیا (ص) با اعتبار اولیه 700 میلیارد ریال در این شهرستان اضافه کرد که
این سد با هدف ذخیره آب سامانه گرمسیری، آبیاری کشاورزی زمین های پایین دست، جلوگیری از سیلاب های فصلی و ایجاد اشتغال بر روی رودخانه چم امام حسن (ع) این شهرستان مرزی در حال ساخت است.

اکبری ادامه داد: این طرح ملی بخشی از طرح بزرگ سامانه آبیاری گرمسیری غرب کشور است که روند اجرایی آن به علت مشاهده رگه های نفتی در کاسه سد بازی دراز متوقف شده است.

وی گفت: در صورت کار کارشناسی و تدبیر برای خروج نفت از کاسه سد، عملیات اجرایی این سد بزرگ که از جمله طرح های ملی است، در آینده نزدیک آغاز می شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت و برخورداری از 2 مرز پرویزخان و خسروی، 30 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار