فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فداکاری شهدا را باید با زبان هنر به نسل آینده منتقل کنیم زیرا تاثیرات آن در ثبات و پایداری ملت ما بسیار زیاد است.
کد خبر: ۴۶۵۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰ 24 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابنا ک به نقل ازمهر، سردار محمد نظر عظیمی در آیین افتتاحیه فیلم دفاع مقدس در کرمانشاه اظهار داشت: دفاع مقدس گنجینه‌ای بسیار ارزشمند در تاریخ کشور است که متأسفانه نتوانستیم در حد خودش و بسیار کمتر از حد خود بدان بپردازیم و از آن بهره برداری کنیم و علت این است که در کشور نتوانستیم مجموعه هنر را به میدان بیاوریم.

سردار عظیمی افزود: باید عرصه‌های مختلف هنری را سمت و سویی می‌دادیم که متأسفانه این خلا را داریم، در حالیکه دفاع مقدس، سرمایه بسیار بسیار زیادی دارد.

وی گفت: حوادث دوران دفاع مقدس در تاریخ بشر کم نظیر است، مثلا نمونه هایی مانند شهید جواد زنگنه فراوان داریم، جنگ ما جنگی طولانی و نابرابر بود و رمز موفقیت ما در این عرصه، اراده مبتنی بر اعتقادات ملت بود و هیچ یک از بچه ها دنبال نام نبودند.

سردار عظیمی با بیان اینکه ما نتوانستیم حوادث ناب و واقعیت های دفاع مقدس را با هنر ممزوج کنیم، گفت: برای این مسئله، در کرمانشاه نیز با وجود تلاش زیاد اما توفیقات خوب نبود.

وی افزود: الان همه سعی ما بر این است که بچه ها جلوی دوربین بیایند و بنویسند و همه مطالب در قالب بانک اطلاعات جمع آوری شود، که متأسفانه در کوتاهی نیز خودمان هم مقصریم اما قرار شده کاری برای شهید زنگنه انجام شود، ممکن است هزینه هایی را در بر بگیرد که ما در سیستم خودمان توان تأمین هزینه های آن را نداشته باشیم و الا هیچ رده ای از سپاه نیست که در حوزه کار برای شهدا علاقه مند نباشد

سردار عظیمی بیان کرد: کار بزرگی که در سپاه استان انجام شد این بود که در پادگان توحید دهکده اقتصاد مقاومتی راه اندازی شد و برای ایجاد شهرک سینمایی هم بهترین مکان پادگان توحید است زیرا توپوگرافی و وسعت آن مناسب است ضمن اینکه قطعی شده که باغ موزه دفاع مقدس استان کرمانشاه نیز در کنار آن مجموعه کلنگ زنی می‌شود.

فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: ملت ما در دفاع مقدس در اوج غربت در برابر همه کفر ایستادند توانستند عزت و اقتدار کشور را به رخ دنیا بکشند.

سردار عظیمی گفت: فداکاری شهدا را باید با زبان هنر به نسل آینده منتقل کنیم قطعا تاثیرات آن در ثبات و پایداری و ایستادگی ملت ما بسیار زیاد خواهد بود، شهید جواد زنگنه یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس است و امروز کاری را دنبال کردیم تا حداقلی از ایشان را به تصویر بکشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار