رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه صنعتی شدن استان نیاز به بسترهایی از جمله دانشگاه صنعتی قوی دارد، گفت: اگر امروز مطالبات در این زمینه را پیگیری کنیم، برای 20 سال دیگر می‌توانیم استان صنعتی شویم.
کد خبر: ۴۶۵۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷ 24 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا ، نعمت الله حقیقی در جلسه گفتمان "سرمایه گذاری و تجارت فنابناوری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش بنیان" که در محل پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به فعالیت بیش از یک دهه پارک‌های علم و فناوری در کشور، گفت: متاسفانه با این سابقه فعالیت خروجی که مورد انتظار بود محقق نشده و این نشان می دهد اشکال اساسی در این زمینه وجود دارد که مربوط به ارتباطات ما می‌شود. 

وی افزود: متاسفانه ارتباطاتی که باید میان بخش‌های مختلف باشد وجود ندارد و هم افزایی که باید شکل نمی‌گیرد و نتیجه این می شود که خروجی‌ها کمتر از حد انتظاری است که ما داریم. 

حقیقی با بیان اینکه زیربنای تمام مسائل جامعه فرهنگ است، گفت: ما باید همزمان با حرکت به سمت فناوری، بستر فرهنگی کار را نیز فراهم کنیم و باید برای فرهنگ نیز هزینه کنیم. 

وی افزود: هم اکنون ما در توسعه صنعتی و کارآفرینی دچار معضل فرهنگی هستیم و تحقق کارآفرینی بیش از هرچیز نیاز به فرهنگسازی دارد. 

حقیقی با بیان اینکه سیستم آموزشی کشور خروجی مناسبی ندارد، گفت: سیستم آموزشی کشور باید بازنگری شود، چرا که دانشجوی ما هنوز مبتنی بر نیاز جامعه و بازار تربیت نمی‌شود. 

وی با بیان اینکه نقیصه‌ها در این زمینه بسیار است، گفت: پارک علم و فناوری به تنهایی می‌خواهد این نقیصه‌ها را برطرف کند که قطعا کار دشواری است. 

حقیقی تصریح کرد: حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان و افزایش ارزش افزوده محصولات تولیدی نیاز به بسترهایی از جمله دانشگاه صنعتی دارد. 

وی افزود: یکی از مطالبات جدی استان باید صنعتی شدن دانشگاه‌ها و ارائه رشته‌های کاربردی در دانشگاه‌ها باشد و اگر امروز در این زمینه حرکت کرده و این مطالبات را جدی بگیریم، استان در یک یا دو دهه آینده می‌تواند صنعتی شود. 

وی افزود: برای تحقق این امر در کنار پارک علم و فناوری باید همه دستگاه‌ها و بخش ها دست به دست هم داده و کنار هم کار کرده و مطالبات به حق استان را پیگیری کنند. 



 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار