مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از آبگیری دو سد "زمکان" و "جامیشان" با حضور معاون اول رئیس جمهور خبر داد.
کد خبر: ۴۶۵۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 24 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،کیاست امیریان ، اظهار کرد: این دو سد مخزنی، فردا (سه‌شنبه، سوم مرداد) آبگیری خواهند شد و با آبگیری آنها 76 میلیون مترمکعب به ظرفیت ذخیره سدهای استان اضافه می‌شود.

وی در خصوص ویژگی‌های سد جامیشان افزود: کار ساخت این سد از سال 88 آغاز شد و حجم مخزن این سد 53 میلیون مترمکعب، طول تاج آن 277 متر و جنس آن نیز سنگ ریزه‌ای با هسته رسی است.

به گفته این مسئول، هدف از احداث این سد تامین آب مورد نیاز اراضی پایین دست سد در سنقر و کلیایی به میزان 3560 هکتار و آب مورد نیاز بخش صنعت به میزان شش میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه یادآوری کرد: بخشی از آب این سد نیز برای توسعه گردشگری و آبزی پروری در نظر گرفته شده است.

امیریان در خصوص سد زمکان دالاهو نیز با بیان اینکه شروع ساخت این سد از سال 85 بوده، خاطرنشان کرد: اهداف احداث این سد نیز آبیاری 1570 هکتار از اراضی پایین دست و تامین آب برای 530 هکتار از باغات گهواره است.

وی اظهار کرد: حجم مخزن سد زمکان 23 میلیون مترمکعب و طول تاج آن 278 متراست.

به گفته این مسئول، علاوه بر آبگیری همزمان دو سد مخزنی جامیشان و زمکان، چهار طرح شبکه آبیاری پایاب سدهای استان نیز فردا به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: 12 هزار و 642 هکتار از شبکه اصلی پایاب سدهای زاگرس، آزادی، سلیمانشاه و گیلانغرب افتتاح می‌شود که اعتبار آن بیش از 449 میلیارد تومان است.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار