استاندار كرمانشاه گفت: با حضور دكتر جهانگيري معاون اول رئيس جمهور چندين طرح اقتصادي و عمراني در روز سه شنبه همين هفته در استان كرمانشاه افتتاح مي شود.
کد خبر: ۴۶۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۷ 23 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ دكتر اسداله رازاني در نشست شوراي برنامه ريزي و توسعه استان افزود: با حضور دكتر جهانگيري معاون اول رئيس جمهور و همچنين تعدادي از وزراء كارخانه خودروسازي و و آبگيري از دو سد زمكان در شهرستان دالاهو و سد جاميشان در شهرستان سنقر به بهره داري مي رسد.

وي اظهار داشت: كارخانه ايران خودرو در شهرستان صحنه از مصوبات سفر مقام معظم رهبري است كه از سال 1390 اجراي آن با مشكل مواجه شده بود اما خوشبختانه با آغاز فعاليت دولت يازدهم به ويژه در دو سال گذشته اجراي اين پروژه سرعت خوبي به خود گرفت كه هم اكنون اين طرح به صورت آزمايشي شروع به كار كرده و به صورت رسمي با حضور دكتر جهانگيري افتتاح خواهد شد.

استاندار كرمانشاه با بيان اينكه بيش از 100 نفر نيروي متخصص بومي در اين كارخانه مشغول بكار شده اند، خاطرنشان ساخت: اين كارخانه در حال حاضر فعاليت خود را با توليد 30 هزار خودرو پژوپارس شروع كرده و طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته ظرفيت اين كارخانه در فازهاي بعدي به 100 هزار توليد دستگاه خودرو در سال افزايش خواهد يافت.

 وي همچنين از كلنگ زني فاز دوم اين كارخانه با حضور دكتر معاون اول رئيس جمهور يا وزير صنعت و معدن خبر داد و گفت: با اجراي فاز دوم پروژه ظرفيت اين كارخانه به توليد 100 هزار دستگاه در سال افزايش خواهد يافت.

وي اجرا و افتتاح اين پروژه بسيار مهم را تاثير گذار در اقتصاد، توليد و اشتغال منطقه ارزيابي كرد و گفت: اين كارخانه به لحاظ اينكه منجر به رونق قطعه سازي در استان خواهد شد
بنابراين تاثيرات بسيار مهمي از لحاظ اشتغال و توليد در منطقه خواهد داشت.

دكتر رازاني تصريح كرد: همزمان با سفر دكتر جهانگيري به استان آبگيري از دو سد زمكان در حوزه دالاهو و سد جاميشان در شهرستان سنقر شروع مي شود كه اين دو پروژه هم به لحاظ اينكه بزرگ هستند تاثير مهمي در اقتصاد و كشاورزي استان خواهند داشت و اين نويد را به مردم استان مي دهم كه در طول سال به صورت مرتب افتتاح از اين پروژه ها را خواهيم داشت.

وي همچنين با اشاره به اجراي بالاي پروژه راه آهن غرب گفت: خوشبختانه اين پروژه به لحاظ سرعت كار در تاريخ استان كرمانشاه و كشور بي نظير است بطوريكه طي 6 ماه بيش از 100 كيلومتر ريل گذاري انجام شده كه يك پروژه بسيار مهم براي استان قلمداد مي شود.

وي با بيان اينكه 200 درصد اعتبارات اين پروژه جذب شده است، با اشاره به گلامندي برخي از رسانه هاي استان مبني بر تاخير در افتتاح آن گفت: اگر عنوان مي شود كه اين پروژه در زمان استاندار سابق 95 درصد پيشرفت فيزيكي داشته اين مسئله مربوط به كارهاي زيرساختي مي شود نه كار ريل گذاري و احداث ايستگاه و در گذشته كارروسازي و بحث حقوقي آن انجام نشده بود و تمام كارهاي مربوط به ريل گذاري از اول اسفند سال گذشته تا  الان صورت گرفته كه بالغ بر 100 كيلومتر است و اين ريل گذاري طي 6 ماه در كشور بي نظير است.

دكتر رازني خاطرنشان ساخت: در مجموع 17 كيلومتر از كار ريل گذاري باقي مانده كه پيش بيني مي كنيم ظرف چند روز آينده به اتمام برسد و پروژه آماده افتتاح و بهره برداري است كه با توجه به مراسم تنفيذ رئيس جمهور محترم با چند روز تاخير افتتاح خواهد شد.

وي بيان داشت: همچنين كار ايستگاه راه آهن با پيشرفت خوبي در حال انجام است و اين ايستگاه كه به لحاظ ساخت همزمان بزرگترين ايستگاه راه آهن در كشور است حدود 90 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

استاندار كرمانشاه با بيان اينكه اين ايستگاه داراي 36 هزار مترمربع زيربنا مي باشد، حجم و وسعت كار را بسيار گسترده عنوان كرد و گفت: با اتمام كار ريل گذاري قطار به كرمانشاه خواهد آمد اما با توجه به كارهاي مربوط به ديگر شركت توسعه زيرساخت راه آهن از جمله تست ريل، حمل مسافر و كالا در چند ماه آينده صورت خواهد گرفت كه بدون ترديد اين پروژه بسيار مهم منجر به توسعه و پيشرفت روزافزون براي استان خواهد شد.

 دكتر رازاني ادامه داد: از سراسر كشور مصالح مورد نياز براي اجراي اين پروژه حمل مي شود و انصافاً هم وزارت راه و شهرسازي و هم سازمان برنامه و بودجه در اجراي كار و پشتيباني اعتبارات بسيار خوب عمل كردند و با توجه به تدبيري كه ما در استان انجام داديم خوشبختانه همه پاي كار آمدند و بايد اين پيام مثبت و اميدبخش را به مردم بدهيم كه راه آهن با سرعت خوب و بي نظيري در استان كرمانشاه در حال انجام است و بزودي به بهره برداري خواهد رسيد.

وي در پايان با بيان اينكه همچنين در سالجاري پروژه هاي خيلي مهمي از جمله سامانه گرمسيري به نتيجه مي رسند، گفت: سامانه گرمسيري كه منجر به تحول در بخش كشاورزي استان خواهد شد در فصل سال آبي امسال به نتيجه خواهد رسيد و همچنين پروژه هاي مهمي ديگري نيز مانند كارخانه فولاد، ايلياذرت، قوطي سازي و چندين طرح ديگر در استان افتتاح خواهند شد كه بدون ترديد اين پروژه ها آينده بسيار درخشاني را براي استان كرمانشاه نويد مي دهند.

 



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار