رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: امسال 74 واحد صنعتی و معدنی کرمانشاه نوسازی می‌شود...
کد خبر: ۴۶۴۵۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵ 22 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل ازایسنا، سید نعمت‌الله حقیقی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان  برگزار شد، با اشاره به اینکه قرار است در سال جاری 10 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط راکد و نیمه فعالبا 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات در کشور به چرخه تولید بازگردد، اظهار کرد: همچنین شش هزار طرح صنعتی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد به بهره‌برداری خواهد رسید و تجهیزاتو وسایل پنج هزار واحد صنعتی کشور هم نوسازی می‌شود.

وی ادامه داد: تسهیلاتی که برای واحدهای کوچک در نظر گرفته شده تا سقف 10 میلیارد ریال، واحدهای متوسط 30 میلیارد ریال، طرح‌های نیمه تمام 20 میلیارد ریال، نوسازی واحدهای کوچک 10 میلیارد ریال و نوسازی واحدهای متوسط 15 میلیارد ریال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به برش استانی این طرح در کرمانشاه، خاطرنشان کرد: از 1020 واحد صنعتی استان کرمانشاه 481 واحد نیمه فعال و راکد شناسایی شده که نیاز به تثبیت اشتغال، افزایش تولید اسمی و همچنین فعال شدن دارند.

حقیقی از سهم 46 درصدی این واحدها از مجموعه واحدهای صنعتی استان یاد کرد و افزود: برای حمایت از این واحدها 7715 میلیارد ریال تسهیلات مورد نیاز است.

به گفته این مسئول، قرار است در سال جاری مشکلات 200 مورد از این واحدها با حدود دو هزار میلیارد ریال تسهیلات مرتفع شود.

وی تاکید کرد: در حوزه معادن نیز امسال برای حمایت و به تولید بازگرداندن 48 واحد معدنی برنامه‌ریزی شده که تسهیلات مورد نیاز این بخش نیز 850 میلیارد ریال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تصریح کرد: در حوزه طرح‌های نیمه تمام صنعتی نیز امسال 120 طرح با 10 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی 2350 نفر در استان به بهره‌برداری خواهد رسید که جهت تکمیل این طرح‌ها نیز به 2015 میلیارد ریال تسهیلات نیاز است.

حقیقی با بیان اینکه سهمیه‌ای که برای نوسازی صنایع در کرمانشاه در نظر گرفته شده 130 مورد با 2600 میلیارد ریال تسهیلات است، افزود: در این بخش نیز تاکنون 74 واحد شناسایی شده که 1400 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و 1096 میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارند و اشتغالزایی این واحدها نیز 2887 نفر است.

وی گفت: عمده این واحدها در بخش سنگ‌بری‌ها، کانی های غیرفلزی، صنایع نساجی، مواد شیمیایی و مواد غذایی هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از دستگاه‌های مختلف مانند بانک‌ها، اداره کل امور مالیاتی و ... خواست برای حمایت از واحدهای تولیدی پای کار بیایند تا بتوانیم نسبت به سال گذشته شرایط حمایت از تعداد بیشتری از واحدهای تولیدی و صنعتی استان را فراهم کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار