مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سال گذشته 17 نفر در سدها، رودخانه‌ها، سراب‌ها و کانال‌های آبیاری کرمانشاه غرق شدند، گفت: حتی قایق‌سواری هم در کاسه سدها مجاز نیست.
کد خبر: ۴۶۴۵۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ 22 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،کیاست امیریان ، اظهار کرد: سال گذشته 17 نفر در سدها، رودخانه‌ها، سراب‌ها و تاسیسات آبی استان غرق شدند که از این تعداد چهار نفر مربوط  به سد گاوشان، چهار یا پنج نفر مربوط به کانال‌های آبیاری و مابقی مربوط به سراب‌ها و رودخانه‌ای استان بوده است.

وی افزود: در سال جاری نیز یک مورد غرق شدن در سد آناهیتای کنگاور داشتیم که علی‌رغم هشدارهای آب منطقه‌ای متاسفانه یک نفر در این سد غرق شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همه ساله با آغاز فصل گرما برخی افراد خصوصا جوانان ونوجوانان بدون توجه به علائم هشدار دهنده و اطلاعیه‌های شرکت آب منطقه‌ای در مناطق ممنوعه شنا می‌کنند و باعث چنین حوادثی می‌شوند.

به گفته این مسئول، شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه 1800 تابلو هشدار شنا ممنوع در اطراف دریاچه  سدها،  رودخانه‌ها وکانالهای آبیاری وتالاب‌ها نصب کرده تا افراد از خطرات شنا در این مناطق آگاه شوند.

امیریان تصریح کرد: با وجود این علائم، هرگونه غرق شدن مسئولیتی را متوجه شرکت آب منطقه‌ای نمی‌کند.

وی ادامه داد: علاوه بر ممنوعیت شنا، حتی قایق سواری هم در دریاچه و کاسه سدها ممنوع است، مگر قایق‌های مربوط به خود شرکت آب منطقه‌ای که فقط برای زمان بحران استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه یادآوری کرد: البته گاهی اداره کل ورزش و جوانان ممکن است برنامه‌های آموزشی داشته باشد که در این موارد نیز مسئولیت تامین غریق نجات با خود آنها است.

امیریان عنوان کرد: شرکت آب منطقه‌ای مسئولیتی برای تامین نیروی غریق نجات در این مناطق ندارد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار