رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه مکاتباتی با مسئولین کشوری برای آزاد شدن صادرات گوسفند زنده در حد کنترل شده انجام گرفته، خواستار از سرگیری صادرات گوسفند زنده شد.
کد خبر: ۴۶۴۵۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳ 22 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل ازتابناک، تاخسرو شهبازی، با اشاره به ممنوعیت صادرات گوسفند زنده از 18 دی ماه سال گذشته و در پی افزایش قیمت گوشت قرمز در ایام اربعین و عید نوروز، اظهار کرد: معتقدم صادرات  گوسفند زنده در این استان به میزان سالانه 200 هزار راس منطقی است، چراکه با این کار در کنار ارزآوری و رونق اشتغال و تولید، بازارهای صادراتی ما نیز از دست نخواهد رفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سالانه حدود 400 هزار راس گوسفند مازاد بر نیاز  در این استان تولید می‌شود، افزود: این استان ظرفیت صادرات سالانه
245 هزار راس گوسفند زنده را دارد.

شهبازی با اشاره به تفاوت قیمت گوشت وارداتی و صادراتی در کشور، عنوان کرد: با توجه به اینکه  از یک سو گوشت وارد شده به کشور قیمت پایین‌تری دارد و از دیگر سو گوسفند زنده صادر شده از کشور ما قیمت و ارزش افزوده بالاتری در مقایسه با واردات دارد، لذا در چنین شرایطی آزاد کردن صادرات گوسفند زنده منطقی به نظر می‌رسد.

این مسئول اظهار کرد: مکاتباتی با مسئولین کشوری برای آزاد شدن صادرات گوسفند زنده در حد کنترل شده انجام گرفته، اما تاکنون پاسخی در این خصوص دریافت نکرده‌ایم.

شهبازی اضافه کرد: گوسفند نژاد سنجابی بومی استان کرمانشاه بوده و به لحاظ برخورداری این استان از پوشش گیاهی و مراتع و علوفه مرغوب، گوسفند تولیدی در این استان از مرغوبیت بالایی برخوردار است و طرفداران زیادی در خارج از کشور و به ویژه در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دارد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار