مدیرکل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم خبر داد:
مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری کشور گفت:دانشجویان در حوزه های تخصصی خود در دهمین جشنواری ملی * حرکت* در گروههای علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی با یکدیگر به رقابت می پردازند.
کد خبر: ۴۶۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ 22 July 2017
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، روز شنبه فضل الله ایرجی کجوری در جمع خبرنگاران در سالن جلسات حوزه ی ریاست دانشگاه رازی با بیان اینکه برگزاری جشنواره ملی حرکت در ادوار گذشته بگونه ی تخصصی برگزارنمی شد و جشنواره دهم از جشنواره های قبلی فرگیرتر است، اظهارداشت:همچنین به جزانجمن های علمی گروههایی که فعالیت علمی داشته در طول یکسال گذشته داشته اند،‌ می توانند دراین جشنواره شرکت کنند.

وی در ادامه گفت:  برگزاری دهمین جشنواره ملی حرکت در دو مرحله تعریف شده است، که مرحله ی  اول درون دانشگاهی بوده و افراد با راهیابی به مرحله ی ورودی جشنواره جواز ورود 
به مرحله ی بعد را کسب کرده و حائز دریافت جایزه و لوح تقدیر می شوند.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری کشور با اشاره به تعامل مطلوبی بین بازار، جامعه و دستاوردهای علمی تقویت شده است، افزود: تلاش ما براین است که دهمین جشنواره ملی حرکت بصورت نمایشگاه در خارج از دانشگاه رازی و در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی کرمانشاه( پارک شاهد) برگزارشود.

 این مسئول در وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری کشور با بیان اینکه در برگزاری ۹ جشنواره گذشته فقط دانشجویان از دستاوردهای علمی بازدید می کردند، خاطرنشان کرد: در جشنواره دهم عموم مردم می توانند از نمایشگاه بازدید کنند.

 ایرجی عنوان کرد: بخش بین المللی جشنواره از دوره ی هشتم شروع و در دوره ی نهم تقویت شد، که در دوره ی دهم متقاضیان شرکت کننده از دانشگاه های سطح جهان و کشورهای همسایه می توانند در این جشنواره شرکت کنندو جشتواره دهم دانشجویانی ایرانی که در خارج از کشور تحصیل کرده و همچنین دانشجویان شاغل به تحصیل در داخل کشور می توانند در کنار دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاههای سطح کشور با ارایه آثار خود دراین جشنواره حضور داشته باشند.

 معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور در ادامه به حضور ۱۵ گروه از دانشجویان  جشنواره دهم اشاره و بیان کرد: برای هر کدام از گروههای دانشجویی۶ کاندید در نظر گرفته شده است و از بین راه یافتگان به مرحله ی ورودی که برای آنان یک امتیاز محسوب می شود، تقدیر می شود.

رئیس شورای سیاست گذاری  دهمین جشنواره ملی حرکت، گفت: بخش محتوایی و داوری جشنواره برعهده ی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و دانشگاه رازی بعنوان میزبان نقشی در داوری آثار و دستاوردهای علمی ندارد و هرکدام از اتحادیه های علمی دارای وزن خاصی هستند و توقع داریم ارتباط موثری بین اتحادیه های علمی، صنعت و جامعه ی مشابه (  متناسب با تخصص در رشته های مختلف) برقرار شود.

وی در ادامه گفت: تا کنون ۱۰۳ دانشگاه در سطح کشور برای حضور در جشنواره دهم اعلام آمادگی کرده و ۱هزارو ۹۱ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است و داوران و اساتید علاقه مند می توانند برای داوری در این جشنواره ، شرکت کنند، همچنین کارگاههای بخش دانشجویی، کارشناسان، دانشگاهها و شرکت کنندگان درطول برگزاری جشنواره دایر می شود و ایده های خود را برای بازدید کنندگان شرح داده و در کنار آن نیز نشستی را با صاحبان صنعت خواهیم داشت. 

ایرجی کجوری در پایان خاطر نشان کرد: هدف ما این است در بخش دانشجویان خارجی شرکت کننده در جشنواره، اپلین هدف ما جذب دانشجویان از کشورهای همسایه باشد که آثار آنان با معیارهای کشورما تطابق داشته و قابل قیاس و بررسی است و همچنین آنان براساس معیارهایی که برای ورودی جشنواره تعریف شده در جشنواره دهم شرکت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار