سرپرست پلیس راه استان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه گفت: حدود 70 درصد از کشته شدگان حوادث رانندگی در راه های برون شهری استان سرپرستان و نان آوران خانواده ها بوده اند.
کد خبر: ۴۶۴۴۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸ 22 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد حیدری" در جمع نمازگزاران کرمانشاه، افزود: این 70 درصد در بازه سنی 18 تا 45 سال قرار دارند که یا به سن نان آوری و درآمد زایی رسیده اند یا سرپرست خانواده ای بوده اند و متأسفانه جامعه از وجود آنها محروم شده و در صورت ادامه روند محروم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) نسبت به تلفات حوادث رانندگی دغدغه جدی دارند، خاطر نشان کرد: نمود این تلفات در سفرهای تفریحی مردم در فصول مختلف جلوه می کند، که متأسفانه فرهنگ خود ایمنی در سفر را جدی نمی گیرند و به آسانی در دام حادثه و تصادف خانوادگی گرفتار می شوند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در سفرهای نوروزی و تابستانی و تعطیلات آخر هفته، الگوی سفرهای برون شهری خانوادگی می شود و به تبع آن حوادث نیز خانوادگی به وقوع می پیوندند، بر همین اساس می بینیم که اعضای خانواده از کودک گرفته تا پدر و مادر جزو قربانیان هستند.

سرهنگ حیدری خطاب به نمازگزاران مسجد جامع کرمانشاه گفت: استفاده از کمربند ایمنی آن طور که همگان مثالش را می زنند کاملاً فرهنگ سازی نشده است، زیرا تنها راننده و سرنشینان جلو استفاده می کنند و سرنشنان ردیف عقب خودروهای سواری شخصی و حتی مسافران ناوگان عمومی از بستن کمربند ایمنی یا امتناع می ورزند یا شرایط استفاده از کمربند برای آنان مهیا نیست که لازم است در این زمینه یک تحرک فرهنگی دیگر ایجاد شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار