رئیس پلیس فتا استان گفت: فردی که با دستیابی به فیلم خانوادگی یک دختر 20 ساله قصد داشت او را وادار به تسلیم در برابر خواسته های شیطانی اش کند، توسط کارآگاهان این پلیس دستگیر شد.
کد خبر: ۴۶۴۴۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ 22 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس ،سرهنگ "علی کریمی"، اظهار کرد: خانم جوانی به این پلیس مراجعه و اعلام کرد حدود يک سال قبل با مرد جوانی آشنا شده و پس از مدتی آن فرد با ترفندی خاص پس از جلب اعتمادش یک فیلم خانوادگی از وی بدست آورده که منجر به قطع رابطه دوستانه آنها شده است، اما پس از مدتی شخصی ناشناس با ارسال فيلم از طريق شبکه اجتماعي اقدام به تهديد به انتشار آن در فضاي مجازي تحت وب نموده که این امر موجب هتک حیثیت وی شده بود، لذا با  توجه به حساسیت، موضوع در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وي افزود: در همین راستا و با انجام اقدامات علمی و پلیسی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد و در بازجویی های انجام شده به جرم خود اعتراف کرد و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی خاطرننشان کرد: هر کس فیلم و تصاویر شخصی دیگران را وسیله تهدید قرار دهد و یا به منظور اخاذی و یا هر عنوان دیگری از آن سوءاستفاده کند، به دو تا پنج سال زندان و 74 ضربه شلاق و 10سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم می شود، همچنین تهیه مخفیانه فیلم از مراسم و مجالس خانوادگی و تکثیر آن ها و یا فیلم برداری از محل های اختصاصی بانوان مانند استخر های شنا و... نیز شامل همین مجازات های قانونی می شود.

سرهنگ کریمی توصیه کرد: خانواده ها نظارت کافی را در این باره داشته باشند  و برخی از افرادی که سودای ارتکاب چنین جرایمی را در سر می پرورانند، بدانند که هیچ گونه اغماضی در این پرونده ها صورت نمی گیرد و افرادی که مرتکب چنین جرایمی شوند، با مجازات های سخت قانونی روبه رو خواهند شد.

وی از شهروندان خواست که در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش تماس با ما  و یا شماره تلفن هفت رقمی 2188190 با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار