مدیر کل کتابخانه های عمومی استان و دبیر ستاد استانی جشنواره کتابخوانی رضوی از افزایش700 درصدی مشارکت دوستداران کتاب و ائمه در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی(ع) سال 96 نسبت به سال 95 خبر داد.
کد خبر: ۴۶۴۴۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵ 22 July 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه،معصومه حسنی خوانسار به حضور گسترده تمامی اقشار جامعه اعم از شیعه و سنی و گروه های مختلف سِنی اشاره کرد و افزود: جشنواره رضوی فرصتی جهت شناخت دوباره و انس بیشتر امام رضا(ع) بود و مشارکت گسترده هم استانی های فهیم در این جشنواره نشان از ظرفیت و علاقه بسیار به مطالعه و فعالیت‌های کتابخوانی گروهی در استان است.

دبیر ستاد جشنواره کتابخوانی رضوی در استان در ادامه با اشاره به مشارکت و همراهی بیش از 18 ارگان دولتی و نیمه دولتی در جشنواره کتابخوانی رضوی در استان کرمانشاه  خاطرنشان کرد: در جشنواره امسال معاونت فرهنگی شهرداری کرمانشاه تبلیغات جشنواره در شهر و کرمانشاه که شامل چاپ و نصب بنر در سطح شهر، چاپ پوستر جشنواره و ... همچنین صدا و سیمای مرکز کرمانشاه نیز با پخش تیزر و زیرنویس جشنواره، اخبار و گزارش هایی با موضوع جشنواره کتابخوانی رضوی(ع) در برنامه های رادیویی و تلویزیونی بصورت کاملا رایگان ما را در برگزاری هرچه بهتر جشنواره یاری کردند.

حسنی خونسار در ادامه ضمن تشکر از مدیران و روسای اداراتی که اداره کتابخانه های عمومی همراهی و همکاری کردند، گفت: اداراتی از قبیل کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره ورزش و جوانان استان, و دانشگاه علوم پزشکی در زمینه خرید کتاب، مشارکت و اهدای جوایز، همچنین بانک مسکن، بانک رسالت و فروشگاه دوچرخه توتونچی در مشارکت و اهدای جوایز به شرکت کنندگان و همچنین استانداری و فرمانداری کرمانشاه، اداره آموزش و پرورش، کانون مساجد، دفتر آستان قدس رضوی، دانشگاه رازی در زمینه اطلاع رسانی و مشارکت در برگزاری هرچه بهتر مسابقه و آئین اختتامیه به نحوی شرکت کردند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، مشارکت روسا و مدیران استانی و شهرستانی را نشان از توجه ویژه آنها به امر فرهنگ و ارتقای سطح آگهی جامعه نسبت به امامان معصوم و خانواده های آنها است.

وی در ادامه گفت: حدود یک هزار جلد کتاب از منابع جشنواره کتابخوانی رضوی با عناوین «زندگی به سبک خورشید»، نوشته: مهدی غلامعلی؛ «مهارت‌های زندگی در سیره رضوی» نوشته: محمدرضا شرفی، با موضوع امام رضا(ع)، کتاب‌های «بانوی ملکوت»، نوشته: علی کرمی‌جهرمی و «چلچراغ» نوشته: جلیل عرفان‌منش، با موضوع حضرت معصومه(س)، حضرت احمد بن موسی(ع)  با سفارش اداره های مذکور با 40 درصد تخفیف تهیه و در اختیار آنان قرار 
داده شد.

مشارکت 14285 کرمانشاهی در جشنواره کتابخوانی رضوی

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به اینکه جشنواره در ایام امتحانات دانش آموزان و دانشجویان و ایام ماه مبارک رمضان برگزار شد، اعلام کرد: بیش از 14285 نفر از هم استانی های کتاب دوست و کتابخوان و دوستدار ائمه اطهار در دو بخش آنلاین و مکتوب و به دو صورت فردی و خانوادگی شرکت کرده اند که نسبت به مشارکت 2000 نفری در سال 95 رشدی 7 برابری یا 700  درصدی داشته است.

دبیر ستاد جشنواره کتابخوانی رضوی در استان مشارکت بیش از 281 خانواده را نشان از توجه خانواده ها به امر کتابخوانی و شناخت سبک زندگی امام رضا(ع) دانسته و تصریح کرد: از تعداد 14285 نفر مشارکت کننده در جشنواره 820 نفر در قالب 281 خانواده به صورت خانوادگی، حدود 7995 نفر بصورت مکتوب و انفرادی و 5470 نفر بصورت آنلاین شرکت داشته اند. 
کتابداران کتابخانه های عمومی بسیار تاثیر گزار بودند.

حسنی خونسار مسئولین و کتابداران کتابخانه های عمومی استان در تمامی نقاط استان، مهمترین وظیفه را در برگزاری پرشور جشنواره رضوی بر عهده داشتند، این عزیزان در دورترین ترین و محروم ترین نقاط استان با برگزاری جلسات جمع خوانی و معرفی کتاب، قصه گویی، نشست های کتاب‌خوان و مسابقات نقاشی با موضوع جشنواره کتابخوانی رضوی آحاد جامعه را با جشنواره آشنا و آنها را به شرکت در جشنواره دعوت کردند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به برنامه ریزی و برگزاری دو همایش «امام رضا(ع) را دوباره بشناسیم» با محوریت تحلیل و بررسی کتاب «امام رضا(ع) و زندگی» و همایش «زندگی کریمانه» ارائه مقالات با محوریت موضوعات کتاب «بانوی ملکوت» جهت کیفی کردن جشنواره اشاره داشت.


خبرنگاران، خبرگزاریها و روزنامه سراسری و محلی با انتشار اخبار در ترویج فرهنگ رضوی بسیار مفید و مهم بوده اند

دبیر ستاد جشنواره کتابخوانی رضوی در استان در ادامه با اشاره به انتشار به موقع و درست اخبار جشنواره توسط خبرنگاران خبرگزاریها و روزنامه ها عنوان کرد: خبرنگاران، خبرگزاریها و روزنامه سراسری و محلی با انتشار اخبار در ترویج فرهنگ رضوی بسیار مفید و مهم بوده اند لذا از خبرنگاران استانی خبرگزاریهای شبستان، مهر، ایسنا، فارس، تسنیم، تابناک، روزنامه های نقد حال، جام جم، باختر و ... که ما را در این زمینه یاری کرده اند، کمال تشکر و قدردانی را دارم.

حسنی خونسار در ادامه از کارشناسان فرهنگی، مشارکت ها و روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان و روسای شهرستانهای تابعه که با تلاش شبانه روزی از ابتدا تا انتهای جشنواره با برگزاری جلسه های مختلف، نشست ها و دیدارهای مختلف با روسای ادارت و ارگانهای دولتی و نیمه دولتی و خیرین استانی و پیگیریهای مجدانه آنها در برگزاری بهتر جشنواره بسیار زحمت کشیده اند تشکر و قدردانی کرد.

حسنی خونسار در پایان با اشاره به اینکه آئین اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در ایام دهه کرامت به سه صورت ملی، استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد، ابراز داشت: استان کرمانشاه همزمان با سایر استانها در نظر دارد مراسم اختتامیه استانی جشنواره را در خور مردم فهیم کرمانشاه با مشارکت سازمانها و اداره های مذکور برگزار نماید و در آن با دعوت از مدیران ارشد کشوری و استانی از برندگان و منتخبین جشنواره به نحو شایسته ای تقدیر و تشکر شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار