مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، بر لزوم راه‌اندازی دبیرخانه‌های دائمی فرهنگی- هنری دراستان تاکید کرد و گفت: چنددبیرخانه دائمی ملی به زودی در استان راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۴۶۴۳۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ 22 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛ حجت‌السلام رحیم جعفری با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای برنامه‌های فرهنگی و هنری در استان کرمانشاه گفت: راه اندازی دبیرخانه های دائمی فرهنگی و هنری از اولویت های اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه است و باعث جریان سازی در حوزه فرهنگ و هنر می شو.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه،  افزود: باید برای هر شهرستان دبیرخانه دائمی متناسب با ظرفیت شهرستان تعریف کرد و این دبیرخانه بتواند برای سالها به کار خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: راه اندازی دبیرخانه های دائمی یک نیاز و ضرورت است که متاسفانه تا کنون در سطح استان شکل نگرفته است و به همین دلیل علاوه بر دبیرخانه های شهرستان، چندین برنامه متناسب با ظرفیت استان در نظر گرفته ایم که در نظر داریم دبیرخانه دائمی آنها را در مرکز استان راه اندازی کنیم.

جعفری تاکید کرد: باید نگاهمان را متمرکز به حمایت از حوزه فرهنگ و هنر معطوف کنیم و از اجرای برنامه ها توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرهیز شده و کار برگزاری برنامه‌ها و مدیریت برنامه‌ها را به انجمن ها و موسسات فرهنگی هنری واگذار کرد.
راه‌اندازی دبیرخانه دائمی و ملی خوشنویسی و شعر در استان کرمانشاه

وی افزود : استان کرمانشاه پتانسیل های زیادی دارد که پتانسیل ها باید معرفی شو به جامعه شناسانده شود که در این راستا باید اجماع فرهنگی روی موضوعات اساسی حوزه فرهنگ صورت گرفته و  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه آماده هر گونه همکاری با همه سازمانها و ارگانهای فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه برنامه های شاخص سال ۹۶ تدوین شده است و به زدوی فراخوان برنامه ها تهیه و توزیع می شود، گفت: با راه اندازی دبیرخانه های دائمی می توان امیدوار بود در حوزه فرهنگ و هنر جریان سازی متناسب با ارزش‌های انقلاب و نظام صورت گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد: رویکرد جدید شکل گرفته باعث تقویت حوزه های مختلف فرهنگ و هنر شود و به جامعه در مسیر تحقق آرمان ها و ارزش‌های ایرانی اسلامی  کمک کند.

جعفری در پایان گفت: به دنبال راه اندازی دبیرخانه دائمی میرزا محمد رضا کلهر در حوزه خوشنویسی، دبیرخانه دائمی جشنواره شعر بیستون و جشنواره شعر نبوی در سطح ملی هستیم و در سطح شهرستان ها به زودی دبیرخانه ها نیز راه اندازی خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار