مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از راه‌اندازی دبیرخانه‌های دائمی خوش‌نویسی و جشنواره‌های شعر نبوی و بیستون در سطح ملی خبر داد و گفت: دبیرخانه‌های مختلف در شهرستان‌های استان کرمانشاه نیز به‌زودی آغاز به‌کار می‌کنند.
کد خبر: ۴۶۳۷۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 21 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،حجت‌الاسلام رحیم جعفری، اظهار داشت:  برنامه‌ریزی لازمه انجام صحیح امور است و بر همین اساس تدبیر برای راه‌اندازی دبیرخانه‌های دائمی موجب جریان‌سازی در حوزه فرهنگ و هنر می‌شود و این رویکرد از اولویت‌های اصلی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه برای هر شهرستان باید دبیرخانه دائمی متناسب با ظرفیت شهرستان تعریف کرد تا این دبیرخانه بتواند برای سال‌های آینده با توانمندی و اثربخشی هر چه بیشتر به فعالیت بپردازد و این رویه ادامه پیدا کند، گفت: تمام تلاش خود را برای به نتیجه رساندن این مهم به‌کار می‌گیریم.

جعفری راه‌اندازی دبیرخانه‌های دائمی را یک نیاز و ضرورت در فضای فرهنگی و هنری استان کرمانشاه عنوان کرد و متذکر شد: متاسفانه تاکنون در سطح استان دبیرخانه‌های بسیاری شکل نگرفته است و به همین دلیل علاوه بر دبیرخانه‌های شهرستان، چندین برنامه متناسب با ظرفیت استان در نظر گرفته‌ایم.

این مسؤول با تاکید بر اینکه در نظر داریم دبیرخانه دائمی شهرستان‌های استان را در مرکز (کرمانشاه) راه‌اندازی بکنیم، اضافه کرد: باید نگاه خویش را به حمایت از حوزه فرهنگ و هنر معطوف کنیم و از اجرای برنامه‌ها توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرهیز کرد تا کار برگزاری برنامه‌ها و مدیریت برنامه‌ها توسط انجمن‌ها و موسسات فرهنگی هنری انجام شود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، استان کرمانشاه پتانسیل‌های زیادی دارد که این پتانسیل‌ها باید معرفی و به جامعه شناسانده شوند که در این راستا باید اجماع فرهنگی روی موضوعات اساسی حوزه فرهنگ صورت بگیرد و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه آماده هر گونه همکاری با همه سازمان‌ها و ارگان‌های فرهنگی است.

وی با تصریح بر اینکه برنامه‌های شاخص سال 96 تدوین شده است و به‌زدوی فراخوان برنامه‌ها تهیه و توزیع می‌شود و با راه‌اندازی دبیرخانه‌های دائمی می‌توان امیدوار بود در حوزه
فرهنگ و هنر متناسب با ارزش‌های انقلاب و نظام جریان‌سازی صورت بگیرد، گفت: رویکرد جدید شکل گرفته سبب تقویت حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر می‌شود و امیدواریم در مسیر تحقق آرمان‌های و ارزش‌های ایرانی اسلامی در جامعه کمک کند.

جعفری تصریح کرد: به‌دنبال راه‌اندازی دبیرخانه دائمی میرزا محمدرضا کلهر در حوزه خوش‌نویسی، دبیرخانه دائمی جشنواره شعر بیستون و جشنواره شعر نبوی در سطح ملی هستیم و در سطح شهرستان‌ها نیز به‌زودی دبیرخانه‌ها راه‌اندازی مشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار