مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه راستگویی مورد تاکید امام جعفر صادق(ع) بود، گفت: مسلمانان باید همواره در زندگی فردی و اجتماعی خویش با صداقت و راستگویی قدم بردارند.
کد خبر: ۴۶۳۷۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵ 21 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان، اظهار داشت: حضرت امام جعفر صادق(ع) دارای فضایل اخلاقی فراوانی هستند که در این مورد موضوعات بسیاری ثبت شده است و تمام ویژگی‌های شخصیتی این امام همام مورد الگوبرداری برای تمامی ارادتمندان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از خصیصه حسنه صداقت و راستگویی به‌عنوان یک ویژگی برجسته در شخصیت و رفتار امام جعفر صادق(ع) نام برد و ادامه داد: همه مسلمانان در زمان حیات امام جعفر صادق(ع) شاهد صداقت، اخلاص، سادگی و راستگویی در رفتار، گفتار، اعمال، سکنات، حرکات و زندگی این امام بزرگوار بودند.

وی با تصریح بر اینکه راستگویی همواره مورد تاکید حضرت امام جعفر صادق(ع) بود و مسلمانان را به این خصیصه خوب تشویق و سفارش می‌کرد، عنوان کرد: مسلمانان و پیروان صدیق و حقیقی این امام همام باید همواره در زندگی فردی و اجتماعی خویش با صداقت و راستگویی قدم بردارند و از بیان سخنان خلاف حقیقیت و دست زدن به اعمال ناشایست خودداری کنند.

عباسیان با تاکید بر اینکه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همواره آموزه‌های ارزشمند دینی، انسانی و اخلاقی را به‌صورت عملی به انسان‌ها نشان دادند، خاطرنشان کرد: دروغ گفتن جایز نیست و انسان‌ها باید با انتخاب راه راست و پیروی از فرامین الهی حرکت کنند تا در دنیا و آخرت به سعادت و خوشبختی دست پیدا کنند.

این مسؤول عبادت خالصانه، تلاش و کوشش برای دست یافتن به رزق حلال، مناجات، زهد و تقوا برای ارتباط هر چه بیشتر با خداوند متعال، توجه به حفظ اصول اخلاقی و انسانی در زندگی و... را از جمله آموزه‌های ارزشمندی بیان کرد که امام جعفر صادق(ع) همواره شیعیان و انسان‌ها را بدان سفارش کرده‌اند و الگوبرداری از زندگی و شخصیت این امام همام را مورد تاکید قرار داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه نشان دادن رفتار حقیقی مبتنی بر صداقت و سلامت را از جمله وظایف شیعیان و ارادتمندان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برشمرد و متذکر شد: امام صادق(ع) دارای اثرگذاری و خدمات بسیار زیاد و مهمی در تاریخ اسلام است که از جمله آن می‌توان به تربیت چهار هزار شاگرد در حوزه‌های مختلف علوم دینی اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار