یکی از نمایندگان مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: به دلیل درگیری هایی که بین دولت های بنی امیه و بنی عباس بر سر قدرت پیش آمد، بیشترین ترویج فرهنگ اسلامی و شیعی در دوران امامت حضرت صادق (ع) انجام شد.
کد خبر: ۴۶۳۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴ 20 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،آیت الله امان نریمانی ، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: زندگی این امام همام مانند بقیه ائمه اطهار به جز حضرت علی (ع) و امام حسن مجتبی (ع) که امکان تشکیل حکومت داشتند در سخت ترین شرایط و عموما در حصر گذشت.

وی ادامه داد: حضرت امام صادق (ع) در طول عمر بابرکتشان تمام سعی و توان خود را در راه ترویج فرهنگ اسلامی و شیعی گذراند و نقش زیادی در تثبیت این دین الهی داشت.

آیت الله نریمانی یادآوری کرد: آن حضرت معتقد بودند که برای ترویج هرچه بیشتر دین اسلام باید شاگردان زیادی تربیت شود و از همین رو نزدیک به چهار هزار نفر را مورد تعلیم و تربیت قرار دادند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمنان اسلام نیز که از ترویج فرهنگ اسلامی به شدت ترس و واهمه داشتند، امام ششم شیعیان را مدام تحت نظر داشتند.

وی افزود: البته به دنبال درگیری های نظامی که در زمان امام صادق (ع) بین بنی امیه و بنی عباس بوقوع پیوست ایشان از این فرصت و خلاء به بهترین شکل ممکن استفاده کردند و به تربیت شاگردان بسیاری همت گماشتند.

آیت الله نریمانی در ادامه و با اشاره به تاثیر غیرقابل انکار امام صادق (ع) از لحاظ علمی بر عالمان زمان خود، یادآوری کرد: ابوحنیفه یکی از پیشوایان بزرگ اهل سنت، می گوید که اگر 
آن 2 سالی که محضر امام صادق (ع) را درک نکرده بودم الان هلاک می شدم.

وی در پایان گفت: با گسترش تعلیمات امام صادق (ع) و پس از مسلط شدن بنی عباس بر اوضاع، ایشان تحت مراقبت شدید قرار گرفت و ارتباط مردم با آن حضرت قطع شد تا سرانجام آن امام همام در روز 25 شوال سال 148 هجری قمری به فرمان منصور دوانیقی به شهادت رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار