نشست هم اندیشی نخبگان استان کرمانشاه که در محل سالن تدبیر استانداری کرمانشاه با محوریت قاچاق کالا و ارز برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۳۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ 20 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل ازروابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛ عبدالمجید نگارش نژاد در نشست هم اندیشی نخبگان استان کرمانشاه که در محل سالن تدبیر استانداری کرمانشاه با محوریت قاچاق کالا و ارز  برگزار شد، با اشاره به پدیده قاچاق کالا و ارز در کشور گفت: اتاق های فکر دشمن بیکار ننشسته اند و اقتصاد و فرهنگ را به عنوان دو موضوع مهم مورد بررسی قرار داده اند. 

وی اشاره ای نیز به قوانین مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشت و گفت: از سال ۱۳۱۲ تا ۹۲ این قوانین به روز نشده بود و بعضا مجازات برخورد با جرائم بسیار پایین بود اما از سال ۹۲ که قوانین جدید و به روز شد تا ۹۵ میزان قاچاق سیر نزولی دلشت و از ۲۵ میلیارد دلار در سال ۹۵ به ۱۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلار رسید. 

مدیرکل فرهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور با اشاره به تاکیدات رهبری مبنی بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: این ستاد مهمترین ستاد بعد شورای امنیت ملی است و اعضای عالی مرتبه کشور از همه نهادها عضو آن هستند که نشان از اهمیت آن است. 

وی تاکید کرد: من هیچگاه فکر نمی کنم جنگ علیه ایران تمام شده، بلکه ماهیت آن ازجنگ سخت به جنگ نرم تغییر کرده است. 

نگارش نژاد گفت: گرچه کاهش ۵۰ درصدی قاچاق  کالا و ارز موفقیت بزرگی است اما تبدیل آن به گفتمان موفقیت مهمترین است. چرا که به فرموده رهبری قاچاق کالا و ارز خنجری بر اقتصاد مقاومتی است. 

مدیرکل فرهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور بیان کرد: راهکاری برای کاهش قاچاق کالا و ارز  نیست جز اینکه به یک دغدغه عمومی و گفتمان تبدیل شود. 
وی سابقه قاچاق کالا و ارز  در ایران را بسیار طولانی دانست و گفت: تصویب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال ۱۳۱۲ به همین علت بوده است. 

نگارش نژاد سود بسیار بسیار کلان را از دلایل بروز این پدیده عنوان کرد و گفت: گستردگی مرزها در کشور ما و به ویژه استان کرمانشاه از دیگر دلایل بروز این پدید در کشور ما است.

وی هزینه کردن در مرزها را برای جلوگیری از این پدیده موثر دانست و گفت: اما باید این هزینه در پیشگیری از این پدیده شود، نه اینکه بعدا برای مبارزه هزینه کنیم و بسیاری از جوانان مرزبان ما قربانی مبارزه با قاچاق کالا و ارز  شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار