سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: با تلاش های صورت گرفته 605 هکتار از زمین های کشاورزی ناحیه 2 این شهرستان از آب سد زاگرس بهره مند شد و هم اکنون کشت دوم نیز در این زمین ها انجام شده است.
کد خبر: ۴۶۱۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ 17 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا، فرهاد همتی در نشست بررسی مراحل اجرای نواحی پنجگانه شبکه های زیرپوشش و همچنین بازدید از شبکه های تکمیل شده سد زاگرس گیلانغرب افزود: شبکه های اصلی و فرعی داخل مزارع در ناحیه عمرانی یک نیز با پوشش 770 هکتار از اراضی پایاب سد به پایان رسیده و هم اکنون در مرحله تجهیز ایستگاه پمپاژ است.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب بیان کرد: خط های اصلی ناحیه عمرانی سه هم به اتمام رسیده و خطوط فرعی داخل مزارع در حال انجام است.

همتی اضافه کرد :که ناحیه های عمرانی چهار و پنج در حوزه شهرستان قصرشیرین قراردارد که هم اکنون از 97 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی با بیان اینکه با پیگیری های صورت گرفته، سطح زمین های زیرکشت سد زاگرس به 6 هزار و 400 هکتار ارتقا یافته است، افزود: با توجه به عبور سامانه گرمسیری از منطقه و تلاقی آن در برخی نقاط با شبکه های سد زاگرس، امکان تامین آب نقاط فاقد شبکه از محل اجرای این طرح فراهم شد و درصد هستیم کمبود منابع آبی در نقاط خارج از پوشش شبکه های انتقال آب سد زاگرس از این طریق تامین شود.

سد زاگرس با گنجایش حدود 60 میلیون متر مکعب ذخیره آب در مساحت 390 هکتار با یک هزار و 230 متر طول تاج، بزرگترین سد خارج از بستر و قوسی خاکی کشور محسوب می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار