عضو هیات مدیره تشکل پیام‌آوران اردیبهشت از مردم خواست عمده خریدهای روزمره خود را به صورت اینترنتی و یا با کمک دستگاه POS انجام دهند و تا حد امکان از مبادله پول خودداری کنند.
کد خبر: ۴۶۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳ 17 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،زهراسادات میرمعینی، با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ خرید اینترنتی، اظهار کرد: یکی از مهمترین مزایای این شیوه خرید، کاهش استفاده از پول است.

وی با بیان اینکه سهم قابل توجهی از اسکناس‌هایی که چاپ می‌شود از کاغذ و چوب درختان به دست می‌آید، ادامه داد: هرچقدر کمتر از اسکناس استفاده کنیم، تعداد کمتری از درختان برای تهیه کاغذ و چاپ اسکناس از دست می‌رود.

این فعال محیط زیست خاطرنشان کرد: از سوی دیگر هنگام خرید در فروشگاه‌ها هم بهتر است از دریافت رسید دستگاه POS خودداری کنیم، زیرا همین کاغذهای رسید هم اگرچه سایز کوچکی دارند، اما در طی روز هزاران کاغذ در سراسر کشور به عنوان رسید مصرف می‌شود.

میرمعینی معتقد است، بهتر است افراد به جای دریافت رسید، پیامک حساب بانکی خود را فعال کنند.

وی یادآوری کرد: حتی افراد هنگام استفاده از دستگاه‌های خودپرداز هم بهتر است گزینه‌ عدم دریافت رسید را انتخاب کنند که در این بخش هم صرفه‌جویی در مصرف کاغذ را خواهیم داشت.

عضو هیات مدیره تشکل پیام‌آوران اردیبهشت افزود: محل دیگری که در آن مصرف کاغذ زیادی داریم خرید شارژ تلفن همراه است که اگر این روش را هم به صورت اینترنتی و یا با نرم افزارهایی که روی گوشی نصب می‌شود انجام دهیم، در این بخش هم می‌توانیم صرفه‌جویی مناسبی در مصرف کاغذ داشته باشیم.

میرمعینی با بیان اینکه امروز تمام دنیا به سمت خریدهای الکترونیکی و استفاده کمتر از کاغذ پیش می‌روند، خاطرنشان کرد: در کشور ما هم وضعیت نسبت به گذشته بسیار بهتر شده و اکثر فروشگاه‌ها کمتر پول دریافت می‌کنند، اما هنوز هم جای کار زیادی وجود دارد.

وی اظهار کرد: با جا افتادن فرهنگ خرید اینترنتی، سالانه از قطع هزاران درخت جلوگیری می‌شود و صدمه کمتری به محیط زیست وارد خواهد شد.



 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار