رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان استان کرمانشاه گفت: هجمه‌های که در طول سالیان انقلاب اسلامی ازسوی دشمنان نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعمال می‌شود نشان از کارکرد موثر شورای نگهبان و ترس دشمنان از این شورا است.
کد خبر: ۴۶۱۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶ 17 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،حجت‌الاسلام محمدجواد مهری با یادآوری 26 تیر‌ماه‌ سالروز تاسیس شورای نگهبان، اظهار داشت: یکی ازمهمترین نهادهای نظارتی و حکومتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاسیس شورای نگهبان در 26 تیر‌ماه سال 1359 به دستور امام خمینی(ره) بوده است.

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان استان کرمانشاه ادامه داد: شورای نگهبان به‌عنوان یکی از ارکان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وظیفه حراست از قانون اساسی از طریق تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی با قانون اساسی، ارایه نظرات تفصیلی و همچنین حراست از شرع از طریق تطبیق مصوبات با موازین اسلامی را برعهده دارد.

وی به وظیفه شورای نگهبان در امر انتخابات اشاره و بیان کرد: شورای نگهبان در امر انتخابات به عنوان نهاد ناظر و با سرلوحه قراردادن اندیشه‌ها و بیانات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به پاسداری از قانون اساسی و حفظ اسلامیت نظام می‌پردازد.

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل(ره) مبنی بر اینکه شورای نگهبان حافظ اسلام و قانون است، ادامه داد: امام(ره) فرمودند، اگر نظارت شورای نگهبان را حذف کنیم سبب ورود بیگانگان و دشمنان نظام می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه بنا بر گفرموده مقام معظم رهبری«اصل ایجاد این شورا در قانون اساسی یک کار ضروری، لازم، کاملا متین و حکیم است امروز هر چه بیشتر پیش می‌رویم به اهمیت حضور شورا نگهبان بیشتر پی می‌بریم»، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بود و نبود شورای نگهبان را بود و نبود جمهوری اسلامی می‌داند و می‌فرمایند، شورای نگهبان نبض جمهوری اسلامی ایران است.

مهری در توضیح سه وظیفه عمده و کلیدی شورای نگهبان، افزود: وظیفه تفسیری شورای نگهبان در جایی است که دستگاه‌ها و قوای سه‌گانه دچار مشکل شوند که در اینجا شورای نگهبان در تفسیر قانون و بندهای اصلی قانون اساسی راه‌گشا است.

وی با اشاره به وظیفه تطبیقی این شورا، ادامه داد: مصوباتی که در مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شود برای تایید به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان استان کرمانشاه به وظیفه نظارتی این شورا اشاره کرد و یادآور شد: هجمه‌های که در طول سالیان انقلاب اسلامی به خصوص در دوران انتخابات ازسوی دشمنان نسبت به نظام اعمال می‌شود نشان از کارکرد موثر شورای نگهبان و ترس دشمنان است، چرا که به نقش موثر این شورا در تحکیم نظام جمهوری اسلامی ایران پی برده‌اند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار