انتخابات سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه، همزمان با سراسر کشور، جمعه 30 تیر در شهرستان‌های کرمانشاه و اسلام آبادغرب برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۶۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ 17 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،دکتر آرش الماسی مدیرنظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ، با اشاره به برگزاری انتخابات نظام پزشکی استان در روز 30 تیر اظهار کرد: این انتخابات همزمان با سراسر کشور در دو شهرستان کرمانشاه و اسلام آبادغرب برگزار می‌شود.

وی افزود: هیات مدیره نظام پزشکی کرمانشاه شامل شهرستان‌های کرمانشاه، هرسین، صحنه، کنگاور، سنقر، روانسر، پاوه، جوانرود و ثلاث باباجانی است و هیات مدیره نظام پزشکی اسلام آبادغرب نیز شهرستان‌های اسلام آبادغرب،  قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب و دالاهو را شامل می‌شود.

الماسی تصریح کرد: هیات مدیره نظام پزشکی کرمانشاه 17 نفره و هیات مدیره نظام پزشکی اسلام آبادغرب یازده نفره است که اعضای آن را پزشک، دندانپزشک، ماما، داروساز، افراد دارنده لیسانس پروانه دار و آزمایشگاه تشکیل می‌دهند.

این مسئول با بیان اینکه انتخابات نظام پزشکی هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود، گفت: این هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی است که به دلیل انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا این دوره کمی با تاخیر برگزار شد.

الماسی از برگزاری انتخابات این دوره به دو شیوه حضوری و الکترونیکی خبر داد و اظهار کرد: در شهر کرمانشاه دو صندوق ثابت و یک صندوق سیار در نظر گرفته شده که محل صندوق‌های ثابت متعاقبا از طریق سایت دانشگاه اعلام خواهد شد که بطور معمول ساختمان شماره یک یا دو دانشگاه خواهد بود و صندوق سیار نیز برای اخذ رای در بیمارستان‌های کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین در هر شهرستان نیز صندوق رای ثابتی در نظر گرفته شده که محل آن از طریق شبکه‌های بهداشت و درمان به اعضای نظام پزشکی اعلام می‌‍شود.

الماسی خاطرنشان کرد: این دوره در کنار اخذ رای به شیوه حضوری، اعضای نظام پزشکی می‌توانند به راحتی و از منزل به صورت الکترونیکی در رای گیری شرکت کنند.

وی افزود: برای استفاده از این روش طی هفته جاری برای تمامی اعضای نظام پزشکی تاییدیه شماره  تلفن همراه ارسال می‌شود و پس از ثبت اطلاعات اعضا از طریق یک سامانه که به آنان اعلام خواهد شد، کُد شرکت در انتخابات برای آنها صادر می‌شود.

الماسی تصریح کرد: با استفاده از این کُد اعضا می‌توانند به سامانه انتخابات به آدرس entekhabat.behdasht.gov.ir مراجعه کرده و رای خود را ثبت کنند که این رای محرمانه خواهد بود و کسی جز فرد رای دهنده از آن مطلع نخواهد شد.

این مسئول تعداد اعضای نظام پزشکی استان را بیش از 5300 نفر اعلام و تصریح کرد: در حوزه کرمانشاه 4900 نفر و در حوزه اسلام آبادغرب 430 نفر به عنوان عضو نظام پزشکی واجد شرایط رای دادن هستند.

وی افزود: انتخابات این دوره نظام پزشکی از ساعت 8 صبح روز 30 تیرماه آغاز شده و تا ساعت 20 همان روز ادامه دارد و با توجه به برگزاری الکترونیکی انتخابات احتمال تمدید مهلت انتخابات کم است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار