مسئول بازرسی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه به اعتراضات اولیاء در خصوص ثبت نام دانش آموزان در مدارس رسیدگی می شود، اظهار کرد: بیشترین اعتراضات در جریان ثبت نام در مدارس به مطالبه وجه توسط برخی مدارس هنگام ثبت نام و عدم حضور مدیران مدارس هنگام ثبت نام مربوط می‌شود.
کد خبر: ۴۶۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹ 17 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،جواد یاری ، با یادآوری رایگان بودن تحصیل در مدارس عادی دولتی، مشارکت اولیاء دانش آموزان در مدارس را اختیاری دانست.

یاری عنوان کرد: پرداخت فیش های مربوط به مشارکت‌های مردمی در مدارس عادی دولتی الزامی نیست.

مسئول بازرسی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه  مشارکت والدین در امور مدرسه تحت عنوان مشارکت‌های مردمی سبب بهبود کیفیت خدمات آموزشی خواهد شد، از خانواده‌ها خواست با مسئولین مدرسه بیشتر در ارتباط بوده و برای رفع مشکلات مدارس بکوشند.
 
 یاری با اشاره به پایین بودن اعتبار سرانه مدارس، اظهار کرد: خانواده ها باید به کمک آموزش و پرورش آمده و مدرس را در ارائه بهتر خدمات آموزشی به فرزندانشان یاری کنند.

این مسئول ادامه داد: مواردی از مطالبه وجه نقد توسط مدیران از والدین هنگام ثبت نام را داشته ایم که نسبت به عودت این وجوه به ولی دانش‌آموزان اقدام شد.

یاری با بیان اینکه تحصیل دانش‌آموزان در مدارس خاص از هیئت امنایی و غیرانتفاعی گرفته تا مدارس شاهد و استعدادهای درخشان نیازمند پرداخت شهریه است، اظهار کرد: اخذ شهریه در این مدارس قانونی است.

وی عنوان کرد: میزان وجوه پرداختی برای تحصیل دانش‌آموزان در مدارس هیئت امنایی، غیرانتفاعی، استعدادهای درخشان، شاهد و... با ذکر موارد قانونی باید در تابلوی اعلانات مدارس نصب و در معرض دید باشند.

مسئول بازرسی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: مدارس هیئت امنایی هنگام ثبت نام دانش آموزان مجاز به مطالبه شهریه نیستند، اما دریافت شهریه های مصوب در طول سال قانونی است.

یاری بیان کرد: والدینی که به عملکرد مسئولین مدرسه حین ثبت نام اعتراض دارند باید ابتدا موضوعات خود را با آموزش و پرورش شهرستان مطرح کرده و اگر به نتیجه نرسیدند می‌توانند برای پیگیری اعتراض خود با شماره های 38251598 و 38233748 تماس حاصل کنند.

این مسئول در ادامه با اشاره به پیشنهادی بودن پوشش و لباس دانش‌آموزان اشاره و اظهار کرد: تدابیری اندیشیده شده تا اگر دانش اموزی لباس سال گذشته خود را مورد استفاده قرار دهد مشکلی برای او پیش نیاید، با این حال چون هر مدرسه یک الگوی خاص برای پوشش دارد، اگر لباس دانش آموزان هم شکل باشد بهتر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار