مشاور امور اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: اگر معضلات اجتماعی را کنترل نکنیم، حتی امنیت هم به خطر می‌افتد.
کد خبر: ۴۶۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷ 17 July 2017
 به گزارش خبرگزرای تابناک به نقل از ایسنا، عبدالرضا شعبانی، اظهارکرد: امروزه زنگ خطر بسیاری از معضلات و آسیبهای اجتماعی به صدا درآمده و همه از خانواده ها گرفته تا مربیان مدارس و مسئولین باید مراقب باشند که به نوعی این آسیب ها را کنترل کنند.
 
وی بالا رفتن آمار شیوع اعتیاد خصوصا اعتیاد به مواد مخدر صنعتی در میان جوانان، بالا رفتن سن ازدواج و در مقابل آن بالا رفتن آمار طلاق، اعتیاد جوانان به حضور لجام گسیخته در فضای مجازی، دوری جستن از کانون خانواده و منزوی شدن جوانان به واسطه حضور بی برنامه در فضای مجازی، فاصله گرفتن جوانان از مبانی اسلامی و سنتهای گذشته و ...  را از نشانه های به صدا درآمدن زنگ خطر معضلات اجتماعی در کشور و به تبع آن استان کرمانشاه دانست.
 
مشاور امور اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: اگر به موقع فکری به حال کنترل این معضلات اجتماعی نشود، چه بسا در بعد امنیتی نیز دچار مشکلات حادی شویم، بنابراین ضرورت دارد
مسئولین امر در حوزه آموزش، فرهنگ و خانواده دست به کار شده و تدبیری بیاندیشند.
 
شعبانی با اشاره به اینکه در فصل تابستان به دلیل داشتن اوقات فراغت بیشتر جوانان و نوجوانان شرایط برای سوق یافتن به سوی معضلات اجتماعی فراهم تر است، اظهارکرد: خانواده ها و طبیعتا مسئولین حوزه های مختلف تعلیم و تربیت نباید بگذارند اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در ایام تابستان بدون برنامه سپری شود.
 
وی تاکید کرد: ایجاد جذابیت در برگزاری برنامه های فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی می تواند جوانان و نوجوانان را به سمت خود جلب کند.
 
مشاور امور اجتماعی استاندار کرمانشاه اظهارکرد: منظور از ایجاد جذابیت در برگزاری برنامه ها این نیست که فقط به برگزاری کنسرت آن هم از نوع غیر بومی اش بپردازیم، بلکه منظور آن است که در قالب برنامه های سنتی، ورزشی، آیینی و اجتماعی خود که همراه با موازین شرعی و اسلامی است، بتوانیم با چاشنی خلاقیت، جذابیت ایجاد کنیم.
 
شعبانی با انتقاد از عدم داشتن حتی یک تیم لیگ برتری در میان رشته های ورزشی پرطرفدار در سطح استان کرمانشاه، گفت: جوانان و نوجوانان طبیعتا نیاز به شرایط و محیط هایی دارند که بتوانند انرژی خود را تخلیه کنند که بهترین مکانها برای تخلیه انرژی جوانان استادیوم های ورزشی و تشویق تیم های لیگ برتری است که متاسفانه تاجایی که اطلاع دارم هیچ تیم لیگ برتری در این استان نداریم.
 
وی در پایان از والدین خواست ارتباط عاطفی خود را با فرزندانشان بیشتر کنند و افزود: اگر والدین وقت بیشتری برای گذران اوقات با فرزندان خود گذاشته و در مجموع ارتباط عاطفی خود را با آنها تقویت کنند، می توان مانع از بروز بسیاری از معضلات اجتماعی شد.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار