مدیر پیشگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمانشاه گفت: به همت دادستان کرمانشاه، کلینیک کنترل خشم و تاب آوری به‌زودی در کرمانشاه تاسیس می‌شود.
کد خبر: ۴۶۰۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹ 16 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،هدایت حیدری ، با اشاره به اقدامات دادگستری استان در خصوص آموزش مهارتهای کنترل خشم و تاب آوری، اظهارکرد: یکی از وظایف معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، بحث آموزش پیشگیری از خشم و تاب آوری است، چرا که آمار جرایم مرتبط با خشونت در کشور ما و به تبع آن استان کرمانشاه بالا است.
 
وی ادامه داد: توهین، تهدید، درگیری فیزیکی، تهدید و تخریب اموال و... از زیرشاخه های عدم کنترل خشم است که منجر به طرح دعاوی بسیاری در دستگاه قضایی می شود.
 
حیدری تاکید کرد: افراد جامعه اگر بتوانند در مواقع بحرانی خشم خود را کنترل کنند، سیل عظیم ورود پرونده به دادسراها کاهش چشمگیری می یابد.
 
این مقام مسئول در دادگستری کل استان کرمانشاه گفت: افراد جامعه به دلیل عدم توان کنترل خشم در طول سال میلیاردها تومان خسارت به عنوان دیه و همچنین میلیاردها تومان خسارت جریمه دولتی به عنوان جریمه بدل از حبس می پردازند.
 
مدیر پیشگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمانشاه افزود: دادگستری استان در این راستا گام های موثر و مثبتی برداشته و در چندین سطح در حال آموزش آحاد جامعه در باب کنترل خشم و تاب آوری است.
 
وی یادآور شد: اولین سطح این آموزشها را به مادران کودکان در سطح مهدکودکها داریم و به آنها آموزش می دهیم که چگونه از پرخاش به کودکان خود جلوگیری کنند و در سطح دوم این آموزش ها به همت دادستان کرمانشاه در حال تاسیس و راه اندازی کلینیک کنترل خشم و تاب آوری هستیم که بتوانیم نوجوانان و جوانان بزهکار را که مرتکب جرایم مرتبط با خشونت می شوند را به این کلینیک ها ارجاع داده و دوره اجباری آموزش کنترل خشم را برای آنها برگزار کنیم.
 
حیدری تصریح کرد: شهرداری کرمانشاه ساختمانی برای راه اندازی این کلینیک به دادگستری استان معرفی کرده و اداره کل بهزیستی استان نیز قول تامین مدرسین آن را داده  و به زودی شاهد تاسیس آن خواهیم بود.
 
مدیر پیشگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمانشاه گفت: سطح بعدی آموزشهای کنترل خشم دادگستری استان در آموزش و پرورش و با همکاری
اعضای هیات علمی گروه روانشناسی و مشاوره دانشگاه های استان انجام می شود و در سطح بعدی نیز این آموزش ها را در زندانها و برای زندانیان مرتبط با جرایم ناشی از عدم کنترل خشم برگزار می کنیم.
 
وی تاکید کرد: اگر یک زندانی حتی 10 سال هم مجازات جرم مرتبط با عدم کنترل خشم خود را ببینید، اما بدون فراگیری آموزشهای مرتبط با چگونگی نحوه کنترل این خشم بازهم اگر به جامعه برگردد، مرتکب همان جرایم می شود.
 
مدیر پیشگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمانشاه آخرین سطح ارائه این آموزشهای کنترل خشم و تاب آوری را در سطح رسانه ها و برای عموم مردم عنوان کرد.


 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار